شناسهٔ خبر: 66693240 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محصول چغندر قند شهرستان کارون در حال برداشت است

مدیرجهادکشاورزی کارون گفت: برداشت چغندر قند در سطح ۱۰۰ هکتار اراضی کشت و صنعت فارابی شهرستان کارون در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

جبار حمادی مدیر جهاد کشاورزی کارون گفت: برداشت چغندر قند در سطح ۱۰۰ هکتار اراضی کشت و صنعت فارابی شهرستان کارون در مجموع ۲۰۰ هکتار چغندر قند در شهرستان کشت شده و  پیش بینی میشود تا پایان برداشت ۱۲۰۰۰ تن محصول چغندر قند برداشت گردد.

او می‌گوید: چغندر قند منبع اصلی تولید شکر در برخی کشورهاست.استحصال شکر از چغندر قند می‌تواند به عنوان یک صنعت پردرآمد محسوب گردد.

به گفته او در کنار تولیدشکر،بخش‌های دیگر چغندر قند مانند برگ‌ها و تفاله‌ها نیز قابل استفاده هستند. برگ‌ها به عنوان خوراک دام و تفاله‌ها به عنوان کود آلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حمادی ادامه داد: چغندر قند دارای ریشه‌های عمیق است که به بهبود ساختار خاک کمک می‌کند و بقایای گیاهی چغندر قند پس از برداشت، منبع ارزشمندی برای تأمین مواد آلی خاک هستند. حمادی گفت:همچنین چغندر قند می‌تواند به عنوان یک گیاه صنعتی در تناوب‌های زراعی جای گیرد.

به گفته او این امر به کاهش آفات و بیماری‌ها و بهبود ساختار خاک کمک می‌کند. کشت، برداشت و فرآوری چغندر قند نیاز به نیروی کار زیادی دارد. این امر به ایجاد مشاغل متنوع در مناطق کشاورزی کمک می‌کند. مدیرجهادکشاورزی کارون درپایان گفت:در مجموع، کشت چغندر قند به دلیل مزایای متعدد اقتصادی، اجتماعی و محیط‌زیستی، یکی از گزینه‌های مهم در الگوی کشت محصولات کشاورزی است. 

نظر شما