شناسهٔ خبر: 66693175 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آئین رونمایی از پوستر «رویداد ملی مد موقر» در شیراز

در آئینی از پوستر «رویداد ملی مد موقر» به مناسبت هفته مد و لباس، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شیراز رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از اعلان « مد موقر» که به مناسبت هفته مد و لباس که در استانداری شیراز برگزار شد ، گفت: اقتصاد را نمی‌توانیم از حوزه فرهنگ جدا کنیم، ما باید تعریف مجددی از اقتصاد فرهنگ ارائه بدهیم.

اسماعیلی افزود: باید با استفاده از ابزارهای مختلف فرهنگی ابزار های لازم در اختیار اقتصاد فرهنگی قرار بگیرد.

<div id="video-display-embed-code_11119348"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4235765/11119348?width=600&height=350"></script></div>

در آیین رونمایی از اعلان « مد موقر» که به مناسبت هفته مد و لباس که در استانداری شیراز برگزار شد، وزیر آموزش و پرورش و حجت‌الاسلام دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز حضور داشتند.

دوازدهمین جشنواره مُد و لباس فجر با عنوان «رویداد مد موقر شیراز» مهر امسال در شیراز برگزار می‌شود.

تبیین رویکردهای نوین در زیست بوم مد و لباس کشور و بومی‌سازیِ آن با فرهنگ ایرانی- اسلامی، الگوهای درونی شده ایرانی در مد موقّر، با ارائه یک زبان بصری در سطح بین‌المللی از اهداف این رویداد فرهنگی است.

کارگروه ساماندهی مد ولباس کشور اعلام کرد: هنر- صنعت مد موقّر با حضور طراحان، هنرمندان، سرمایه‌گذاران و رسانه‌ها و رسمیت یافتن آن در زیست بوم مد و لباس کشور درعرصه رقابتی برگزار می شود.

تلاش کارگروه مد و لباس کشور اینست که با ارائه تعاریف صحیح از مد موقّر و بومی‌سازیِ آن با فرهنگ ایرانی- اسلامی و با ارائه ویژگی‌های درون‌زای آن، سببِ ایجادِ مُدی با رعایتِ هنجارها و بر مبنای یک انتخاب مسئولانه و اخلاق‌مدار باشد.

مواردی همچون «پوشیدگی که عنصرِ معناسازِ مد موقّر ایرانی، اخلاق‌مند بودنِ پوشاک، کاربردی بودنِ لباس درعینِ زیبایی آفرینی، توجه به امنیت خاطر فردی و اجتماعی پوشنده لباس، - نیازسنجی مخاطب در موقعیت‌های مختلف زمانی و مکانی، توجه به اصالت لباس در تلفیق سنت‌ها و رویکردهای مدرن، استفاده از الگوهای ایرانی طبق آناتومی بدن ایرانی، زیبایی‌شناسی ایرانی و جغرافیا و بوم ایرانی، استفاده از نمادها، فرهنگ و هویت ایرانی در آثار » از ویژگی‌های مد موقّر است.

 

نظر شما