شناسهٔ خبر: 66693136 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

نمايشگاه‌ها نقش مشوق فرهنگي دارند

صاحب‌خبر -
نمايشگاه‌ها نقش مشوق فرهنگي دارند
خبرگزاری آریا - محسن زنگنه در بازدید از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: نمایشگاه‌ها نقش مشوق فرهنگی دارند. نمایشگاه کتاب هم به دلیل اجتماع تمام تولیدات مکتوب در طول سال جذابیت دوچندانی برای مخاطب دارد.

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ، محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در پاسخ به این سوال که چرا نمایشگاه کتاب بودجه مشخصی در ردیف بودجه سالانه ندارد، گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد است و برای رویدادها بودجه تعیین نمی‌شود. معمولا ردیف بودجه برای دستگاه‌ها تعیین می‌شود. دستگاه صدها رویداد برگزار می‌کنند که نمایشگاه کتاب یک نمونه از آن است. فلذا درست این است که ما از سازمان حمایت کنیم و به آن بودجه اختصاص دهیم. 
وی افزود: نمایشگاه‌ها نقش مشوق فرهنگی دارند. نمایشگاه کتاب هم به دلیل اجتماع تمام تولیدات مکتوب در طول سال جذابیت دوچندانی برای مخاطب دارد. ضمن اینکه کتاب در مدت این ده روز در صدر اخبار قرار دارد و این یک نکته مثبت است و نیز نمایشگاه کتاب اقتصاد نشر و فرهنگ را تقویت می‌کند. 
زنگنه افزود: فضای جامعه بیشتر به مباحث اقتصادی می‌پردازد، به همین دلیل مباحث فرهنگی در حاشیه قرار دارد. یادم است مردم یک زمانی بیشتر پیگیر رویدادهای هنری و فرهنگی بودند. مثلا وقتی کتابی منتشر می‌شد تا چند روز رسانه‌ها راجع به آن صحبت می‌کردند. متأسفانه الان بیش از 90 درصد گفت‌وگو‌ها اقتصادی و سیاسی است. الان جشنواره فجر یا نمایشگاه مثل قدیم مردم را هیجان‌زده نمی‌کند، به همین دلیل نمایشگاه کتاب می‌تواند جان تازه‌ای به فرهنگ کشور ببخشد. 
سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از 19 تا 29 اردیبهشت 1403 در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نظر شما