شناسهٔ خبر: 66693082 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرمان نیازمند سرمایه‌گذاری در زیرساخت ناوگان هوایی

معاون سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سرمایه گذاری بیشتر شرکت‌ها در تامین هوایی و زیرساخت ناوگان متناسب ضرورت دارد .

صاحب‌خبر -

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در پنل تخصصی توسعه صنعت گردشگری همایش آیدکس ۲۰۲۴ گفت: ۹۰ درصد پرواز‌های ما از ۱۵ فرودگاه کشور انجام می‌شود که یکی از آنها شهر کرمان است و چهار فرودگاه دیگر این استان پرواز کمی دارند.

مر تضی دهقان با اشاره به فعالیت ۷۰ فرودگاه در کشور و هزینه نگهداری شمار فرودگاه‌ها و زیرساخت‌های کشور افزود: وظیفه ما استفاده از این سرمایه گذاری‌ها است و در این زمینه وجود پنج فرودگاه ظرفیت خوب استان کرمان را در این حوزه نشان می‌دهد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: فرودگاه بدون هواپیما فایده‌ای ندارد، در زمان بازسازی ارگ بم، یک هواپیما اختصاصی ویژه فرودگاه بم خریداری شد، اما برای فعالیت بیشتر فرودگاه ها، سرمایه گذاران برای این حوزه می‌توانند بازگشت تضمینی سرمایه را در زمان قابل قبول داشته باشند.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ۵۵ درصد گردشگران خارجی از طریق هوایی تردد می‌کنند و هدف سفر ۵۵ درصد گردشگران تفریح، ۲۸ درصد سلامت، پزشکی و مذهبی، ۱۱ درصد سفر‌های تجاری و تخصصی و ۲۶ درصد مربوط به سایر سفر‌ها است و استان کرمان با همه نعمات می‌تواند در همه موارد از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران و پدر فرش ایران نیز گفت: زیرساخت‌ها به ویژه فرودگاه‌های کشور در شان کشور ما نیست لذا سرمایه کشور را باید در زیرساخت‌های ایران هزینه کنیم.

احد عظیم زاده افزود: فرش کرمان افت کرده و در چهار جلسه می‌توانم درآمد فرش کرمان را ۲ برابر کنم.

همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ از ۲۴ اردیبهشت چهار روز در دانشگاه هایتک ماهان کرمان در حال برگزاری است.

نظر شما