شناسهٔ خبر: 66693043 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

وزنه عجیب غول گرجی در آستانه المپیک پاریس

در فیلم غول گرجستانی تمرینات خود را با وزنه‌های کم دنبال می‌کند و دیگر نشانی از وزنه ۲۲۵ کیلوگرم در یک‌ضرب و ۲۷۰ کیلوگرم در دوضرب نیس

صاحب‌خبر -

وزنه عجیب غول گرجی در آستانه المپیک پاریس

غول گرجستانی وزنه‌برداری جهان در حال آماده‌سازی خود برای کسب سومین طلای المپیک است، اما فیلم‌هایی که از تمریناتش منتشر شده، نشانی از روزهای اقتدار ندارد.

به گزارش تابناک ورزشی، لاشا تالاخادزه دارنده ۲ طلای بازی‌های المپیک و هفت عنوان قهرمانی جهان در آستانه تاریخ‌سازی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس است. قوی‌ترین مرد جهان به دنبال آن است تا در پایان این سال شمار طلاهای المپیکی خود را به عدد سه و هشتمین عنوان قهرمانی جهان خود را نیز در پیکارهای جهانی منامه جشن بگیرد.

اما کار غول گرجستانی برای رسیدن به این ۲ عنوان دیگر ساده نیست زیرا وی از سال ۲۰۲۱ و مسابقات جهانی تاشکند نتوانسته رکورد جدیدی را ثبت کند و بیشتر به دنبال کسب عنوان قهرمانی در دسته فوق سنگین بوده است.

او در پاریس کار راحتی برای هت تریک طلا ندارد زیرا باید یک رقابت فشرده را با گورمیناسیان بحرینی، لالایان ارمنی و علی داودی داشته باشد. هر چند که با توجه به سابقه این قهرمان، مدال طلای او روی کاغذ حتمی است اما تالاخادزه در مسابقات ۲۰۲۳ جهانی عربستان نشان داد که با روزهای اوج خود فاصله دارد و در مسابقات قهرمانی اروپا و جام‌جهانی تایلند نیز به روی تخته نرفت و تنها وزن‌کشی کرد.

تالاخادزه برای طلای پاریس، این روزها در حال گذراندن تمرینات سبک است.

به نوشته ایرنا ؛ وی با انتشار فیلمی در فضای مجازی از تمرینات خود رونمایی کرد. در فیلم غول گرجستانی تمرینات خود را با وزنه‌های کم دنبال می‌کند و دیگر نشانی از وزنه ۲۲۵ کیلوگرم در یک‌ضرب و ۲۷۰ کیلوگرم در دوضرب نیست با این وجود به نظر می‌رسد که تالاخازده از بند مصدومیت رها شده و تمریناتش را برای حضور در المپیک پاریس به صورت جدی آغاز کرده است.

شاید تالاخادزه قید ثبت رکورد مجموع نیم تن را بزند و به دنبال هتریک طلا در پاریس است و همان راهبرد المپیک توکیو را بدون رکوردشکنی در پیش بگیرد.

تالاخادزه در یک دهه گذشته رقابت جذابی با بهداد سلیمی، سعید علی‌حسینی، علی داودی، آیت شریفی و علیرضا یوسفی داشته و در تمام این رقابت‌ها با اقتدار به مدال طلای جهان و المپیک رسیده است.

در یک دهه گذشته بهداد سلیمی تنها وزنه‌برداری است که توانسته این غول دنیای فولاد سرد را به چالش بکشاند. سلیمی در ریو با مهار ۲۱۶ کیلوگرم در یک‌ضرب بالاتر از تالاخادزه رکورددار شد اما اعلام خطای وی توسط هیات ژوری در دوضرب موجب شد تا نایب رئیس کنونی فدراسیون نتواند دومین طلای خود را در ادوار المپیک ضرب کند.

نظر شما