شناسهٔ خبر: 66693016 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حل مشکل ناباروری با پیشرفتهای روز افزون جهاددانشگاهی

به گفته رئیس جهاددانشگاهی، ساختار شبکه‌ای وانا در حال گسترش است و باید از این ظرفیت برای ایجاد پیوند عمیق و همکاری با کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا در جهت رفع معضل ناباروری بهره گرفته شود.

صاحب‌خبر -

پیشرفت جهاددانشگاهی در حرکت به سمت حل مشکل ناباروری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس جهاددانشگاهی در سومین کنگره بین‌المللی کشور‌های غرب آسیا و شمال آفریقا (وانا) گفت: معضل سالمندی و ناباروری از چالش‌های کشور‌های حوزه وانا است؛ لذا باید نسبت به حل این معضل از نظر تخصصی و پزشکی چاره‌اندیشی و روشنگری شود.
دکتر حسن مسلمی نائینی با اشاره به موفقیت‌ها و دستاورد‌های جهاددانشگاهی از ۴۴ سال پیش تاکنون، افزود: راه‌اندازی پژوهشگاه‌های رویان، ابن‌سینا، پژوهشکده سرطان معتمد و موفقیت در حوزه فنی و مهندسی، صنعت دفاعی، نفت و گاز و دکل‌های نفتی، همچنین کسب توفیقاتی در حوزه کشاورزی و دارو‌های گیاهی بخشی از این دستاورد‌ها به‌شمار می‌رود.
وی برگزاری چنین کنگره‌هایی در حوزه درمان ناباروری و تولیدمثل را مثمر ثمر دانست و گفت: در این راستا جهاددانشگاهی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدامات بزرگی انجام داده که در آینده نیز این فعالیت‌ها بیشتر و گسترده‌تر خواهند شد.  
گفتنی است این رویداد علمی بین‌المللی با موضوع «پیامد‌های درمان ناباروری» صبح امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه به همت پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی آغاز شده و با حضور بیش از ۷۰۰ دانشجو، چالش‌های مهم مربوط به درمان ناباروری توسط ۱۰ سخنران برجسته خارجی از حوزه وانا و حدود ۳۰ سخنران و استاد برجسته ایرانی به بحث و گفتگو گذاشته می‌شود و بعدازظهر فردا ۲۸ اردیبهشت‌ماه نیز به کار خود پایان خواهد داد.

نظر شما