شناسهٔ خبر: 66692879 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

حمله تازه اسرائیل به مواضع حزب‌الله

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: درگیری نظامی بین حزب‌الله لبنان و ارتش اسرائیل در دو روز گذشته افزایش یافته است. ارتش اسرائیل در حملات تلافی‌جویانه هوایی به بعلبک در شمال شرقی لبنان یک پایگاه حزب‌الله را هدف قرار داده است.
حمله به پایگاه حزب‌‌الله بزرگ‌ترین حمله به منطقه بعلبک از زمان آغاز درگیری‌های نوار غزه بوده است. این پایگاه در ۱۰۰ کیلومتری عمق خاک لبنان قرار گرفته است.رسانه‌های لبنانی و اسرائیلی همچنین گزارش دادند که علاوه بر بعلبک، چندین هدف نیز در مناطق "نبی چیت" و "بریتال" مورد اصابت موشک‌های اسرائیلی قرار گرفته است.حملات اسرائیل به اهداف حزب‌الله در لبنان چند ساعت پس از حمله پهپادی این گروه به خاک اسرائیل انجام گرفته است. 
حزب‌الله لبنان  از یک حمله موفقیت‌آمیز پهپادی به "عمق خاک اسرائیل" خبر داده بود.
این گروه اعلام كرد که یک پایگاه نظامی در غرب شهر طبریه در شمال اسرائیل را هدف حمله پهپادی قرار داده و یک سامانه تجسسی نیروی هوایی اسرائیل را با موفقیت منهدم کرده است.
حمله پهپادی حزب‌الله پس از آن گزارش شده است که ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که حسین ابراهیم مکی، یکی از فرماندهان ارشد گروه  حزب‌الله در جنوب لبنان در حمله پهپادی اسرائيل در نزدیکی شهر صور شهید شد.حسین ابراهیم مکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله در شاخه "جبهه جنوبی" بود که پیش‌تر فرماندهی لشکر ساحلی حزب‌الله لبنان را بر عهده داشته است.
به گفته ارتش اسرائیل، مکی در بحبوحه جنگ حملات بسیاری را علیه اسرائیل طراحی و اجرا کرده بود.
در درگیری‌های اسرائیل و حزب‌الله لبنان از هفت ماه گذشته تا کنون دست‌کم ۴۱۳ نفر در سمت لبنان کشته شده‌اند که اکثر آن‌ها را شبه‌نظامیان تشکیل می‌دهند. ۷۹ تن از این افراد غیرنظامی بوده‌اند. اسرائیل همچنین اعلام کرده است که ۱۴ سرباز و ۱۰ غیرنظامی اسرائیلی در هفت ماه گذشته در جریان حملات حزب‌الله جان خود را از دست داده‌اند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما