شناسهٔ خبر: 66692856 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندمکاران همدانی

شهره اکبری

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندمکاران و کشاورزان پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

حسین خوانساری در شورای آرد و نان شهرستان رزن، اظهار کرد: دولت به نانوایان سهمیه آرد و یارانه پرداخت کرده و حمایت لازم را از آنان دارد، واحدهای نانوایی موظف هستند نان با کیفیت  در اختیار مردم بگذارند.

وی با بیان اینکه اگر هر واحد نانوایی متخلف  در حق مردم اجحاف کند باید با آن برخورد شود، افزود: هر نانوایی که غیر فعال بوده و یا هر نانوایی متخلف را می‌توان از طریق کارگروه آرد و نان هر شهرستان سهمیه آرد  آن را کسر و به سایر واحدهای نانوایی اضافه کرد.

خوانساری در ادامه با بیان اینکه در کل کشور برای شهرستان‌ها برای هر ۱۲۰۰ نفر یک واحد نانوایی تعریف شده است، خاطرنشان کرد: شهرستان رزن با جمعیت  ۷۰ هزار نفر نسبت به جمعیت خود تعداد ۶۰ واحد نانوایی بیشتر دارد و تعداد واحدهای نانوایی آن به نسبت جمعیت بسیار است و این امر موجب عدم صرفه اقتصادی واحدهای نانوایی این شهرستان شده است.

فرماندار شهرستان رزن هم با بیان اینکه مردم از کیفیت نان و عدم رعایت ساعت پخت  برخی از  واحدهای نانوایی سطح شهرستان رضایت ندارند، گفت: اعمال نظارت و بازرسی هر چه بیشتر از واحدهای نانوایی شهرستان ضروری بوده و باید بازرسی و نظارت بر نانوایی‌ها توسط دستگاه‌های ذی ربط تشدید دو چندان یابد.

علی اصغر غفاری آثار با تأکید بر جلب رضایت مردم در تأمین نان مناسب ،از تشدید نظارت بر کیفیت نان در سطح شهر خبر داد و بیان کرد: در شهرستان رزن ۱۱۹ واحد نانوایی فعال وجود دارد که از این تعداد ۱۴ واحد به نانوایی بربری، دو واحد تافتون، ۲۲ واحد سنگکی، ۷۷ واحد لواش و چهار واحد خانه پزی لواش اختصاص دارد. ضمن اینکه از این تعداد نانوایی موجود در سطح شهرستان ۳۶ واحد نانوایی شهری و مابقی نانوایی‌های روستایی هستند.

غفاری آثار اظهار کرد: نانوایی‌ها اگر مشکلات یا درخواست‌هایی دارند باید مطرح تا توسط مسئولان در سطح استان پیگیری شود و ما آماده همکاری برای کمک به رفع آن‌ها هستیم.

انتهای پیام

نظر شما