شناسهٔ خبر: 66692704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

درخواست نماینده خبرگان از مسئولان ارشد کردستانی

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: باید از ظرفیت‌ها و منابع خدادادی، استعدادها، نخبگان و علما، معادن طلا، نقره و مرز ترانزیتی در استان برای پیشرفت کردستان بهره برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهگلان، ماموستا فائق رستمی پیش‌ از ظهر امروز در کنگره استانی بزرگداشت ماموستا عبدالله باشماق که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در روستای باشماق این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه سخنرانی در مرکز علم، عرفان و معنویت سخت است، اظهار داشت: کردستان مرکز علم، عرفان، تمدن، علما و دانشمندان بوده که همواره این بزرگان برای مردم جامعه راهنما و هدایتگر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه «علما» سنگربانان وحدت، اتحاد، برادری و علم‌آموزی در جامعه هستند، گفت: علما در طول تاریخ علی‌رغم تمام سختی‌ها کنار مردم بوده‌اند و هیچگاه سنگر را ترک نکرده‌اند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:  یکی از ماموستاهای این دیار مرحوم ماموستا عبدالله باشماق است که مظهر وحدت و دوستی بود، امروز مراسم گرامیداشت این عالم برجسته زمینه‌ساز همدلی و برادری است.

تعامل نماینده ولی‌فقیه در کردستان با مردم و علما باعث رضایتمندی شده است

وی افزود: علما نه تنها در مسائل دینی، بلکه در زمینه خدمتگزاری به جامعه بشریت و کمک به توسعه و پیشرفت استان به میدان آمده‌اند، همانطور که مسئولان کردستانی نیز روحیه خدمت‌رسانی را داشته و تمام تلاششان ارتقای جایگاه استان است.

ماموستا رستمی عنوان کرد: تعامل نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با مردم و علمای کردستان بسیار شایسته و قابل تقدیر و باعث رضایتمندی مردم شده است. روز به روز باور و ایمان مردمان این دیار تقویت می‌شود.

وی بیان کرد: علم آن چنان ارزشمند است که آبادانی، توسعه و پیشرفت را به‌دنبال دارد و توجه به علم می‌تواند تمام مباحث را درنوردد و مورد بحث قرار دهد.

کردستانی‌ها شایسته خدمتگزاری هستند

امام جمعه سنندج با اشاره به مظلومیت مردم غزه، جنایات‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و تأکید داشت: در این شرایط همه با هم باید غمخواری و حمایت خود را نسبت به همنوعان‌مان در فلسطین ابراز کنیم.

وی خواستار توجه به مردم شد و یادآور شد: مردم کردستان در همه دوران‌ها سختی‌های زیادی کشیده‌اند و ده‌ها هزار شهید و جانباز برای این آب و خاک تقدیم انقلاب کرده‌اند و بعد از انقلاب نیز همواره مورد هجمه بیگانگان قرار گرفته‌اند، بنابراین مردم این دیار شایسته خدمتگزاری هستند.

ماموستا رستمی گفت: کردستان مرکز طریقت و شریعت، تمدن و فرهنگ است و باید از ظرفیت‌ها و منابع خدادادی، استعدادها، نخبگان و علما، معادن طلا، نقره و مرز ترانزیتی در استان برای پیشرفت این دیار بهره برد.

به گزارش تسنیم، مرحوم ماموستا ملا عبدالله باشماق یکی از چهره‌های فرهنگی و مذهبی تأثیرگذار منطقه و دارای جایگاه فقهی و مذهبی است.

باشماق با 417 خانوار، روستایی از توابع بخش بلبان‌آباد و دهستان ئیلاق جنوبی شهرستان دهگلان در استان کردستان است.

انتهای پیام/

نظر شما