شناسهٔ خبر: 66692617 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

امام جمعه بیروت: جهان امروز، جهان بدون عدالت است

امام جمعه شیعیان بیروت گفت: اهمیت تحقق عدالت به این دلیل است که در دنیا در این حوزه دچار مشکل هستیم و می توان گفت جهان امروز، جهان بدون عدالت است.

صاحب‌خبر -

سید علی فضل الله، عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، در گفت وگو با آستان نیوز، با بیان این مطلب افزود: دنیای امروز فاقد عدالت است و می‌دانیم که جهان با استانداردهای دوگانه اداره می‌شود، یعنی عدالت در جایی اعمال می‌شود و در جایی دیگر اعمال نمی‌شود و چیزی که در غزه اتفاق می افتد مؤید از بین رفتن عدالت در جهان است.
عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، ادامه داد: ملتی کشته می شوند، خانه هایشان ویران می شود، محاصره می شوند و جهان ساکت است. امروز عدالت به یک نیاز تبدیل شده است، نقش این کنگره ترویج اندیشه عدالت، رساندن آن به جهانیان و دعوت به عدالت است زیرا جهان ثبات، صلح و امنیت را بدون عدالت نمی شناسد.
علامه سید علی فضل الله با اشاره به ویژگی های امام رضا(ع) همچنین گفت: مردم همه ادیان به امام رضا (ع) مراجعه می کردند، اگر راه حل یک موضوعی را پیدا نمی کردند پیش ایشان می آمدند زیرا که ایشان عالم آل محمد بودند. امام اهل گفت و گو بود و با ادیان و مذاهب مختلف گفتگو می کردند.
وی با بیان اینکه امام رضا(ع) ادیان و مذاهب دیگر را حتی در مواردی، بیشتر از آنچه که خودشان می دانستند، می شناخت و این همان چیزی بود که امام را متمایز می کرد، اظهار کرد: ایشان در مراتب اخلاقی، معنوی، ایمانی و انسانی شخصیت خاصی داشتند و جلوه ای از انسانیت بودند. احترام امام رضا(ع) به کرامت انسانی، مثال زدنی است. 
 علامه سید علی فضل الله تصریح کرد: امام از طریق ولایت عهدی توانست از آزادی برخوردار شود که از طریق آن فکر و تعالیم اهل بیت را نشر دهد و به نقاط دوردست برساند. 
امام جمعه بیروت، با اشاره به اینکه امام علاوه بر نقش امامت بودن خودش را، با تمایزی که در کلام خود و آنچه در همه مسائل پیش روی واقعیت اسلامی بیان می کرد، افزود: توانست عقیده امامت و وجود این اندیشه را تأیید کند. 
عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، بیان کرد: امام در مقابل بسیاری از عقایدی که در آن زمان وجود داشت، مانند غلو و واقفه، ایستادگی کرد و در اصلاح بسیاری از افکاری که برای ورود به اسلام  و تعالیم اهل بیت (ع) بود، تلاش کرد.
علامه سید علی فضل الله افزود: امام در بسیاری از مباحث جامعیت دارد و ما نمی توانیم ایشان را در یک امر بدون در نظر گرفتن امور دیگر محصور کنیم. باید امام رضا(ع) را در دنیا معرفی کنیم تا ایشان محدود به مکان خاصی نماند، می خواهیم سخنان ایشان در همه جای دنیا شنیده شود. نقش ما در این کنگره نیز همین است.
 امام جمعه بیروت، از هر فردی که در این کنگره حضور دارد به عنوان صدایی در این زمینه یاد کرد و تاکید کرد: دنیا فاقد عدالت است و با استانداردهای دوگانه اداره می‌شود، ما باید فضای گفتمانی عدالت در جهان را ترویج کنیم.

نظر شما