شناسهٔ خبر: 66692587 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر ارومیه:

پیگیر میزبانی ارومیه برای مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا هستیم

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: به دنبال میزبانی ارومیه برای مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا هستیم و بعضی از مراحل این موضوع حل شده و این حق این شهر به عنوان مرکز آذربایجان‌غربی و پایتخت والیبال آسیا است.

صاحب‌خبر -

حسین پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به آخرین شرایط تیم والیبال شهرداری ارومیه و اخذ مجوز تیم‌داری از وزارت کشور اظهار کرد: والیبال برند ارومیه است و سال‌ها با مشکلاتی مواجه شد که باعث دچار چالش شدن این برند بود اما برابر آخرین ابلاغی که انجام شد، تیم‌داری شهرداری ارومیه با اصرار و پیگیری‌های اعضای شورای شهر و استاندار آذربایجان‌غربی و بر مبنای مصوبات دوره‌های قبل شوراها به رسمیت شناخته شد.

وی افزود: به دنبال میزبانی مرکز آذربایجان‌غربی برای برای مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا هستیم و بعضی از مراحل این موضوع حل شده و این حق ارومیه به عنوان مرکز آذربایجان‌غربی و پایتخت والیبال آسیا است و شهرداری، شورای شهر و استانداری هماهنگ پیگیر میزبانی خواهند بود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه با توجه به نتایج فصل گذشته تیم والیبال شهرداری گفت: بارها باشگاه و شهرداری را در خصوص تیم‌داری نقد کرده‌ام اما از زحمات عبدالرضا علیزاده سرمربی تیم به خاطر نجات تیم از سقوط و کسب مقام سومی لیگ برتر کمال تشکر را دارم و مقرر شده است تیم شهرداری ارومیه در فصل جدید به صورت ۱۰۰ درصد بومی بسته شود.

پناهی در پاسخ به انتقادات موجود در رسانه‌ها که خواهان جلب نظر مردمی قبل از اجرای پروژه‌های شهرداری هستند، ضمن اذعان به وجود فاصله بین مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر و برخی از پروژه‌های اجرایی شهرداری تصریح کرد: هیچ پروژه و هیچ اقدامی در سطح شهر بدون مطالعه انجام نمی‌پذیرد، هر طرحی باید قبل از اجرا مطالعه شده و بعد فاز اجرایی شود و این امر تا حدودی رعایت می‌شود.

وی با اشاره به جلسه اخیر هیئت امنای مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: مقرر شده است همه طرح‌ها و لوایح از فیلتر شورای پژوهشیِ مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر عبور کند و نظر هیئت امنای این مرکز دخیل باشد تا از برخی ایرادات در آینده پیشگیری شود.

پناهی تصریح کرد: یکی از پروژه‌هایی که بدون مطالعه لازم آغاز شده و موجب زحمات برای مردم شده پروژه زیرگذر شورا شهید بهشتی است که در فصل نامناسب شروع شد و بعداً موضوع آب‌های سطحی در این پروژه پیش آمد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه این مرکز در دور چهارم تشکیل یافت، اظهار کرد: بیش از ۲۰ کمیته و ۳۰ کارگروه تخصصی در این مرکز تشکیل شده است.

پناهی در خصوص استفاده از نخبگان شهر در مرکز پژوهش‌ها عنوان کرد: اعضای ادوار گذشته شورا، نمایندگان ادوار گذشته مجلس و تمام آنانی که کاندیدای ورود به شورا و مجلس را داشتند اما موفق نشدند در کنار همه شهروندان پتانسیل خوبِ فکری هستند و از همه آنان و به ویژه منتقدان مدیریت شهری دعوت به همکاری، تعامل و همکاری با مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه می‌کنیم تا با اتحاد به سوی آبادانی و توسعه شهر قدم برداریم.

وی با بیان اینکه مطالعات علمی، فنی و تخصصی باشد و این از شعارهای انتخاباتی بنده بود، یادآور شد: مرکز پژوهش‌های شورای شهر ارومیه از ابتدا تاکنون ۹ رئیس داشته و در طول زمان تغییر پیدا کرده است.

پناهی در خاتمه سخنان خود با اشاره به عنوان سال، افزود: ارومیه که مرکز آذربایجان غربی است، در مقایسه با برخی مراکز استان‌ها دارای عقب‌افتادگی‌ها است و قابل مقایسه نیست از لحاظ توسعه و تناسبی در این راستا وجود ندارد و نیازمند جهشی هستیم که با مشارکت مردمی و تولید فکر و بارش افکار امکان‌پذیر است.

نظر شما