شناسهٔ خبر: 66692511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

نمایشگاه کتاب قله رویداد‌های فرهنگی در کشور است

سردار «خوشبخت» گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد مهم و قله رویداد‌های فرهنگی در کشور است و رویدادی است که زمینه ساز ارتباط خالقان اثار، ناشران و دست‌اندرکاران، اساتید و مخاطبان و دیگر فعالان حوزه نشر است.

صاحب‌خبر -
سردار سرتیپ دوم پاسدار «بهروز خوشبخت» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص حضور انتشارات «مرصاد» وابسته به این اداره کل را در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: این نمایشگاه فرصتی ارزشمند را برای مسئولین و فعالان حوزه ادبیات پایداری فراهم می‌کند تا با تولید محتوای فاخر و متناسب با نسل جدید، در برابر هجمه‌های فرهنگی، مسیر درست را به کودکان و جوانان نشان داده و آنها را در پیمایش صحیح این مسیر یاری کنند.
 
وی افزود: نمایشگاه کتاب تهران بستری مناسب برای تبادل نظر و هم‌اندیشی میان نویسندگان، شاعران، ناشران و دست اندرکاران این حوزه با نسل جدید است تا با درک نیاز‌ها و علایق این نسل، بتوان گام‌های موثرتری در جهت تولید آثاری جذاب و آموزنده برداشت.
 
سردار خوشبخت نمایشگاه کتاب را یک رویداد مهم و قله رویداد‌های فرهنگی کشورمان دانست و تاکید کرد: این نمایشگاه رویدادی است که زمینه ساز ارتباط خالقان آثار، ناشران و دست‌اندرکاران، اساتید و مخاطبان و دیگر فعالان حوزه نشر است.  
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های فاع مقدس استان کرمانشاه در خصوص فرهنگ دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس را می‌توان هم فرهنگ نامید و هم مکتب دانست تا به تمام اجزاء آن پرداخته شود.
 
وی در مورد تبیین دفاع مقدس بیان داشت: جنگ تحمیلی نیازمند تبیین و بازنشر است که این وظیفه بزرگان اهل قلم است. شهدا، ایثارگران و جانبازان مظلوم هستند و همه در تبیین نقش شهدا کوتاهی کرده‌ایم. جزئیات زندگی شهدا و سختی‌هایی که آزادگان کشیده‌اند، باید تبیین شود.
 
سردار خوشبخت سیاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را حمایت از تولیدات ویژه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت خواند و افزود: در این اداره کل سالانه حدود ۷۰ عنوان کتاب تولید می‌شود و در سراسر سطح استان با اهتمام مجموعه‌های خصوصی و دولتی بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در این حوزه‌ها منتشر می‌شود.
 
انتشارات «مرصاد» از استان کرمانشاه با ۷۰ عنوان کتاب در بزرگ‌ترین رویداد بزرگ فرهنگی کشور حضور یافته است.
 
انتهای پیام/

نظر شما