شناسهٔ خبر: 66692166 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

سامانه جامع رویدادهای نمایشگاهی کشور رونمایی شد

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران ضمن برشمردن اهداف راه‌اندازی سامانه جامع رویدادهای تجاری، صنعت نمایشگاهی را ویترین عرضه توانمندی‌های صادراتی کشور دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، جلسه رونمایی و معرفی سامانه جامع رویدادهای نمایشگاهی کشور، با حضور سید محمدصادق قنادزاده معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران و جمع کثیری از مجریان برگزاری و مدیران سایتهای نمایشگاهی در سالن مروارید خلیج‌فارس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه قنادزاده با اشاره به اهمیت راه‌اندازی سامانه جامع رویدادهای تجاری، گفت: با فعال سازی این سامانه تمامی فرآیندهای صدور مجوز نمایشگاهی و ارزیابی مجریان و رویدادها از طریق این سامانه انجام خواهد شد؛ بدون تردید این مهم در حذف مکاتبات، سهولت و سرعت در فرآیندها و عادلانه کردن فرآیند اخذ مجوزها کمک خواهد کرد..

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری امسال را سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری کردند؛ و یقینا جهش تولید بدون ظرفیت‌سازی و بازار سازی اتفاق نمی‌افتد؛ اگر به کسب سهم بیشتر از بازارهای جهانی و توسعه بازار نیاندیشیم جهش تولید نیز رقم نخواهد خورد.

قنادزاده صنعت نمایشگاهی را ویترین عرضه توانمندی‌های صادراتی کشور دانست و افزود: صنعت نمایشگاهی برای سازمان توسعه تجارت ایران به‌عنوان متولی تجارت خارجی حائز اهمیت است؛ ما تلاش داریم که این صنعت به لحاظ کمی و کیفی رشد کند ؛ برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همه نشان داد که این صنعت می‌تواند جریان‌ساز باشد البته مشروط بر اینکه در بحث محتوایی آن کار شود.

وی با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی می‌تواند به جهت‌دهی تجارت کمک کند، افزود: سبد گروههای صادراتی کشور محدود است و باید به سمت صادرات کالا با ارزش‌ افزوده بالا حرکت کنیم؛ برای تحقق این مهم یکی از مسیرهای که باید بر آن متمرکز شویم توسعه صنعت نمایشگاهی است. به گفته قنادزاده؛ شرکای تجاری و کشورهای هدف‌های صادراتی ما نیز محدود است از این‌رو برنامه توسعه مراودات تجاری با کشورهای قاره آفریقا، شرق آسیا و آمریکا جنوبی در دستور کار سازمان توسعه تجارت ایران قرار گرفت.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر توسعه صنعت نمایشگاهی در کشورهای هدف صادراتی، گفت: لزوم راه‌اندازی سامانه جامع رویدادهای نمایشگاهی از سالهای پیش مطرح شده بود و اکنون با حمایت و پشتیبانی فعالان این صنعت و تلاش سازمان توسعه تجارت ایران از این مهم رونمایی شد.

نظر شما