شناسهٔ خبر: 66691898 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

خاطرات هاشمی ۲۷ اردیبهشت سال ۸۰ | از سقوط هواپیمای حامل وزیر راه تا مشاجره نمایندگان مجلس

صاحب‌خبر -

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1380 | 23 صفر 1422 17 می 2001

امروز باران خوبی داشتیم. متأسفانه هواپیمای حامل [آقای رحمان دادمان]، وزیر راه و [ترابری] و دو معاون او و شش نماینده استان گلستان در مجلس و جمعی دیگر که عازم گرگان بودند، از صبح زود ناپدید شده و تا شب خبر درستی از آن نیست. فقط نزدیک فرودگاه ساری، پیامی فرستاده که وضع هوا بد است و ناچارند یا فرود اضطراری کنند یا مراجعت نمایند و بالاخره آخر شب، وزارت کشور اعلام کرده که هواپیما بین کاشمر و نیشابور سقوط کرده است. پریروز در ترکیه هم هواپیمایی با 37 سرنشین از نیروهای گروه ضربت نظامی ترکیه، سقوط کرد و همه کشته شدند.

در رسانه‌ها، مشاجره نمایندگان مجلس [ششم] با قوه قضاییه، انعکاس وسیعی دارد. آقای [عباسعلی] علیزاده، رییس دادگستری تهران، در یک سخنرانی گفته است، بعضی نمایندگان گرگ‌اند در لباس میش؛ دیروز نمایندگان هم با اهانت متقابل، خواستار عذرخواهی و نیز در نامه‌ای به آقای [سیدمحمود هاشمی] شاهرودی، [رییس قوه قضاییه]، خواستار عزل او شدند و او امروز منکر شد که صحبت او اهانت بوده و متقابلاً از اهانت‌های صریح نمایندگان شکوه کرده است.

درگیری در فلسطین تشدید شده است. اسراییل، سوریه را تهدید کرده و هواپیماهایشان به فضای لبنان تجاوز کرده‌اند. جمعی از سران مسیحی‌ها، دروزی‌ها و چپ‌ها از سوریه خواسته‌اند، براساس پیمان طایف، نیروهایش را به بُقاع ببرد. فشار تبلیغاتی زیادی روی سوریه است، به خاطر اظهارات بشار اسد، [رییس‌جمهور سوریه]، در مذاکره با پاپ [ژان‌پُل دوم، رهبر کاتولیک‌های جهان] که گفته است، صهیونیست‌ها از هیتلر بدترند و قاتل حضرت مسیح‌اند و به جان پیغمبر سوءقصد کرده‌اند.

دیشب مصاحبه تلویزیونی علی افشاری، از سران تُندروی [دفتر] تحکیم وحدت که در زندان است، پخش شد که اعتراف به اشتباه خود و همفکرانش کرده و پذیرفته برنامه براندازی برای استحاله نظام و تضعیف مقدسات انقلاب وآشوب داشته‌اند. رسانه‌های خارجی، با ادعای فشار درصدد توجیه‌اند، ولی او گفت، به خواست خودش مصاحبه شده است. اصلاح‌طلب‌ها، حالت انفعالی پیدا کرده‌اند.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

نظر شما