شناسهٔ خبر: 66691880 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

در حضور تاج و اینفانتینو صورت گرفت:

اقدام AFC برای تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در فیفا

شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در مجمع امروز درباره جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطین صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا حمایت خود را از پیشنهاد فلسطین برای تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) اعلام کرد. با توجه به ادامه‌دار بودن جنگ در غزه، اتحادیه فوتبال آسیا در کنفرانسی که امروز به میزبانی بانکوک برگزار شد، ارتباطات مقامات ارشد‌های خودش را درمورد رفتار با اسرائیل محدود کرد.

شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بر تعهد خود به ادامه حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تاکید بر پیشنهاد فدراسیون فوتبال این کشور برای صحبت با سران فیفا در مورد تصویب تحریم‌های فوری علیه تیم‌های اسرائیلی گفت: قدرت کنفدراسیون فوتبال اسیا از قدرت اعضای آن ناشی می‌شود و وقتی یکی از اعضای این خانواده آسیب می‌بیند، تمام اعضای این خانواده تحت تاثیر قرار می‌گیرند. کنفدراسیون فوتبال آسیا در کنار اتحادیه فوتبال فلسطین ایستاده و ما نارضایتی مطرح شده توسط این فدراسیون را به گوش مسئولان فیفا خواهیم رساند. وظیفه ما حمایت از فدراسیون فلسطین است.

2022466

طبق گزارشی که الشرق الاوسط آماده کرده است، مشخص شد که این پیشنهاد در فروردین 1403 به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده و تیم‌های الجزایر، اردن، سوریه و یمن در اجلاس سالانه حمایت از مردم غزه، به صورت مستقل به فیفا نامه‌ای برای تحریم اسرائیل ارسال کردند. 

در جلسه‌ای که امروز برگزار شد، در حمایت از مردم این کشور، افراد حاضر در این مجمع یک دقیقه سکوت کردند و در همان ابتدا هم کلیپی با مضمون «غزه ویران شد» پخش شد که جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را به تصویر کشده بود.

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا در صحبت‌های خود در راستای تشکیل یک جبهه متحد برای تحریم فوتبال اسرائیل گفت: همه ما از آنچه در فلسطین می‌گذرد، رنج می‎‌بریم. ما برای مادرانی که فرزندان خود را از دست می‌دهند یا فرزندانی که مادر خودشان را از دست می‌دهند، دعا می‌کنیم. فوتبال فقط می‌تواند کمی از این مصیبت را کم کند. برای تغییر شرایط غم انگیزی که در هر جای جهان رخ می‌دهد، تنها راه اتحاد است و فوتبال همان چیزی است که همه را متحد می‌کند.

نظر شما