شناسهٔ خبر: 66691770 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست‌های نماینده کرمان در شورایعالی استان‌ها از دولت

سیدمیثاق اختر

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها از عدم پرداخت مطالبات گندم‌کاران این استان انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، خداداد خارایی در نطق پیش‌از دستور خود در بیست و هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها گفت: لزوم تغییرات در مدیریت‌های کلیدی استان روشن است و امیدواریم جناب آیت‌الله رئیسی مدیران انقلابی و جهادی و جوان را پای کار بیاورند. 

وی در ادامه گفت: جنوب استان کرمان مرکز تولید محصولات کشاورزی مانند گوجه‌فرنگی، پیاز و سیب‌زمینی است اما گوجه‌کاران ما مشکلات زیادی دارند. از رئیس جمهور می‌خواهیم که از شش شهرستان جنوبی کرمان، بازدید میدانی داشته باشند.

وی افزود: چرا مطالبات گندم‌کاران جنوب کرمان به آن‌ها پرداخت نمی‌شود؟ کشاورزان می‌دانند که دولت در پرداخت محدودیت ندارد اما برخی موارد باعث دلسردی کشاورزان و گندمکاران شده است. طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری مطالبات گندم‌کاران باید بیست و چهار ساعت پس از تحویل به سیلو، پرداخت شود.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها خطاب به وزیر راه و شهرسازی نیز ادامه داد: جاده‌های کهنوج به قلعه‌گنج، قلعه‌گنج به شهر رمشک، رودبار جنوب به جازموریان، عنبرآباد به فاریاب هر هفته تبعات جانی دارد و به جاده مرگ معروفند. اعتبارات قطره‌چکانی برای آن‌ها سودی ندارد بلکه باید اعتبارات ویژه تخصیص یابد و حضور میدانی وزیر را می‌طلبد.

خارایی خطاب به وزیر بهداشت هم گفت: از وی درخواست داریم بخشی مجهز به سوانح جاده‌ای و سوختگی به مرکزیت کهنوج تجهیز و در اختیار مردم جنوب کرمان قرار گیرد چرا که تا مرکز استان ۶۰۰ کیلومتر فاصله وجود دارد.

انتهای پیام

نظر شما