شناسهٔ خبر: 66691767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بهره برداری از ۶۵ پروژه مخابراتی به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی در لرستان

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت : ۶۵ پروژه مخابراتی با اعتبار یکهزار و ۶۴۲ میلیارد ریال به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی به صورت ویدیوکنفرانس در لرستان به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، احمدرضا دالوند روز پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت ماه در آیین افتتاح طرح فیبر نوری منازل و مشاغل موسوم (FTTH) یکی از مناطق شهری خرم آباد به نمایندگی از ۶۵ پروژه مخابراتی استان اظهار کرد: حوزه زیرساخت ها برای رشد و توسعه هر استان اهمیت ویژه ای دارد اما لرستان طی سال های گذشته در حوزه زیرساختی مشکل داشت که باعث عدم رشد و تعالی در بخش های مختلف شده بود.

 وی با تاکید بر جبران عقب ماندگی های استان در خصوص برقراری کامل پایش تصویری استان افزود: یکی از موضوعات اساسی برای سرمایه گذاری در هر استانی حوزه زیرساخت و ارتباطات می باشد که طی ۲ سال اخیر لرستان رشد خوبی در این حوزه ها داشته است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر استان عنوان کرد: برگزاری انتخابات کار بسیار سختی است و مسایل و پیچیدگی های خاص خود را دارد اما در استان به خوبی انجام گرفت و ارتباط در تمامی شعب اخذ رای به صورت برخط برقرار شد.

مدیر مخابرات منطقه لرستان نیز در این آیین اظهار داشت: پروژه های بهره برداری شده مخابرات استان شامل سیستم های انتقال، فیبرنوری شهری، سیستم های دیتا، نصب و راه اندازی، توسعه سیستم سیار(سایت جدید و ارتقای فناوری) و فیبرنوری بین شهری است.

نبی اله شمسی فر افزود: تاکنون ۱۰ بخشداری از مجموع ۳۰ بخشداری استان به فیبر نوری مجهز شده و پروژه اتصال شهرها نیز در ۱۸ شهر و ۱۰ روستا در حال انجام است همچنین بخش عمده ای از راه های استان تحت پایش تصویری قرار گرفته و توسط توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: برگزاری انتخابات خرم آباد و چگنی به صورت الکترونیک یکی از مهمترین اقداماتی بود که صورت گرفت و انتخابات در بیش از ۹۹ درصد شعب در انتخابات این دوره به صورت برخط بود.

 شمسی فر گفت: شرکت آموزش، پژوهش و نوآوری توسط اداره کل مخابرات استان تشکیل شده تا در کسب و کارهای نوین در حوزه برق و کامپیوتر برای جوانان و کمک به اقتصاد دیجیتال نقش آفرینی کند.

انتهای پیام/

نظر شما