شناسهٔ خبر: 66691701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی از ضریب امنیتی بالای این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، محمدرضا طالبی، امروز_ پنجشنبه بیست‌و هفتم اردیبهشت_ در دیدار دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا (دافوس) اظهار کرد: اندیشه و تفکر شهدا همواره سرلوحه کار ما باید باشد چرا که ایثارگری‌های آنها سبب اقتدار امروز ایران اسلامی شده است.

وی با اشاره به پهنای ۱۵۱ هزار کیلومتری استان خراسان‌جنوبی افزود: ۱۰۱ هزار کیلومتر این پهنه، کویری و ۵۱ هزار کیلومتر دیگر هم سکونتگاهی است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود استکبار ستیزی مردم افغانستان، دنیای استکبار همواره تلاش کرده است با بهره‌گیری از روش‌های مختلف، حضور خود را در افغانستان حفظ کند، از این رو مردم این کشور به‌ناچار مجبور به ترک آن شده‌اند.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های مرزی استان تلفیقی از اهل سنت و شیعه ساکن هستند، تصریح کرد: اهل سنت همواره همسو و مدافع نظام بوده‌اند و در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی رأی خیلی خوبی در این منطقه داشتیم و تلاش ما هم بر خدمات‌رسانی عادلانه در این منطقه است.

طالبی تأکید کرد: بر اساس ارزیابی‌های شورای امنیت کشور، خراسان جنوبی از بالاترین ضریب امنیتی برخوردار است که این امنیت استان را بعد از الطاف الهی و توجه امام زمان (ع)، مرهون زحمات نیروهای مسلح و امنیتی هستیم.

وی با بیان اینکه دشمن در دهه ۷۰ با تهاجم فرهنگی، در دهه ۸۰ با جنگ هوشمند، در دهه ۹۰ با جنگ ترکیبی تمام عیار که تاکنون ادامه دارد به مقابله با ایران اسلامی پرداخته است، متذکر شد: در جلسه‌ای که در دهه ۷۰ در هامبورگ آلمان برگزار شد، اعتقاد مردم ایران به ولی فقیه و شهادت از جمله عوامل مؤثر در شکست طرح براندازی نظام جمهوری اسلامی عنوان شد، از این رو از آن به بعد بخشی از اقدامات خود را به سمت تهاجم فرهنگی سوق دادند که منجر به جنگ‌های نیمه سخت و ترکیبی شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی در پاسخ به سوالی درباره در اولویت بودن اقتصاد یا تقویت تجهیزات دفاعی، گفت: ما معتقدیم برای داشتن اقتصاد و فرهنگ قوی باید دفاع قدرتمندی داشته باشیم، از این رو اقتصاد ما در کنار نیروی مسلح قوی می‌تواند معنا پیدا کند.

وی با اشاره به پیشینه مشارکت مردم استان در مناسبت‌های مختلف، اظهار داشت: مردم خراسان جنوبی همواره در همه مناسبت‌ها بالاترین حضور را داشته‌اند و در انتخابات‌ها هم همیشه رتبه‌های اول و دوم کشور را کسب کرده‌اند.

طالبی ادامه داد: مردم خراسان جنوبی به قوانین احترام می‌گذارند و با دستگاه‌های امنیتی همکاری خوبی دارند، از این رو حق آنها این است که از امکانات بیشتری برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آیت‌الله رئیسی از سال‌های گذشته نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان بوده‌اند، شناخت خوبی نسبت به وضعیت استان دارند و در دولت سیزدهم هم اقدامات مناسبی در حوزه‌های مختلف انجام شده یا در حال انجام است.

معاون استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: اگر ذخایر معدنی استان مانند بنتونیت، زغال سنگ و محصولات کشاورزی در سال‌های گذشته به خوبی مدیریت می‌شد، به جای خام فروشی، باید امروز فرآوری آنها را در خراسان جنوبی شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه اول را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور دارد، افزود: گاز به دورترین نقاط روستایی استان رفته و ۱۳ کارگاه برای احداث راه‌آهن در خراسان جنوبی فعال شده‌اند.

طالبی گفت: خراسان جنوبی به دلیل خشکسالی در سال‌های گذشته با مشکل کمبود منابع آبی مواجه شده بود و این موضوع خسارات جدی به کشاورزی و دامداری وارد کرده است، برای حل این مشکل کار انتقال آب از دریای عمان در حال انجام است.

وی با بیان این که دو شهرستان بیرجند و خوسف برای حضور افغانستانی‌ها مشخص شده‌اند، گفت: حدود ۱۰ هزار تبعه افغانستانی دارای مدرک قانونی در استان داریم و تاکنون در این خصوص حاشیه امنیتی نداشته‌ایم.

طالبی متذکر شد: در جایی به غیر از این دو شهرستان مجاز، اگر از نیروهای افغانستانی استفاده شود، اول با مسئول واحد و بعد با تبعه برخورد می‌شود.

وی نرخ بیکاری در بین جوانان استان را ۱۲ درصد و در مجموع هفت درصد اعلام کرد.

نظر شما