شناسهٔ خبر: 66691688 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حزب توسعه ملی: خیزش دانشجویان آمریکایی نشانگر عصر جدیدی از درک یگانگی انسان ها است؛ برخوردهای خشن پلیس با ادعاهای آزادیخواهانه در تضاد است/ اگر دانشگاهیان امکان اعتراض به برخوردهای امنیتی را داشتند رفتار پلیس آمریکا را نیز محکوم می کردند

حزب توسعه ملی ایران اسلامی در بیانیه خود تاکید کرد: اگر برای دانشگاهیان این امکان وجود داشت که آزادانه و بدون دغدغه از برخوردهای امنیتی علیه اخراج و محرومیت دانشجویان و اساتید ایرانی اعتراض و برخورد با زنان و جوانان را در سطح خیابان ها و شهرهای کشور محکوم کنند، در محکوم کردن رفتار غیر انسانی پلیس آمریکا با دانشجویان و استادان آمریکایی تردیدی به خود راه نمی دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران از کمیته اطلاع رسانی حزب توسعه ملی ایران اسلامی، متن این بیاینه به شرح زیر است:

قریب ۷ ماه از نسل کشی اسرائیل علیه فلسطینیان در نوار غزه می گذرد. این عملیات که از همان ابتدا با بیشترین حمایتها و کمکها از سوی کشورهای غربی و به ویژه ایالات متحده آمریکا همراه بود، با گذشت زمان و انعکاس ابعاد بی سابقه و فاجعه بار آن در کشتار غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان، همدردی و همراهی افکار عمومی جهانی با مردم غزه را برانگیخت.

خیزش سراسری دانشجویان آمریکایی علیه نسل کشی اسرائیل در قلب بزرگترین قدرت حامی صهیونیسم است نشانگر عصر جدیدی از درک یگانگی انسان ها و آگاهی از سرنوشت مشترک آنها فارغ از رنگ و نژاد و جنسیت و مذهب در سراسر این کره خاکی است. 

حزب توسعه ملی ایران اسلامی برخوردهای خشن و غیر انسانی پلیس ایالات متحده آمریکا با دانشجویان و اساتید حق طلب آمریکایی به ویژه در محیط مقدس و امن دانشگاه را شدیداً محکوم می نماید و آن را با ادعاهای آزادیخواهانه و حقوق بشری مدعیان در تضاد کامل می بیند. 

در عین حال جای بسی تاسف است که معیارهای  حاکمیت در مواجهه با مسایل داخلی و خارجی به ویژه برخورد خشن با زنان و جوانان و اعتراضات داخلی، موجب شده است، ایرانیان به ویژه دانشجویان و دانشگاهیان ایرانی علی رغم همراهی قلبی با آرمان فلسطین و نفرت از جنایات اسرائیل، تمایلی به حضور و محکومیت چنین جنایات از خود نشان ندهند و به دلیل شائبه همراهی با مواضع و تأیید معیارهای دوگانه حاکمیت، از هر گونه کنشی در این زمینه و نیز موارد مشابه خودداری کنند. 

آن چه بر این تردید می افزاید، همزمان با تبلیغات گسترده در تریبون ها و رسانه ملی در حمایت از اعتراضات دانشجویان آمریکا، احضار زندانی سیاسی به دادگاه به اتهام بیان عقیده، اعلام دستگیری و حبس استاد دانشگاه به علت اظهار نظر و صدور حکم محکومیت فقیهی قرآن پژوه صرفاً به علت بیان افکار و آرای دینی در جلسات درس و تفسیر است. 

در عین حال به نظر ما البته می توان و باید با تفکیک این امور و مستقل از سیاست ها و رفتارهای دوگانه حاکمیت، و با التزام به وحدت معیار، اعتراضات بشر دوستانه و حق طلبانه دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی را شایسته حمایت دانست و همزمان برخوردهای امنیتی با مطالبات دانشگاهیان و دانشجویان در ایران را محکوم کرد. 

ما با توجه به پیشتازی دانشگاه در دفاع از عدالت و آزادی در تاریخ مبارزات سیاسی اجتماعی ملت ایران، اطمینان داریم اگر برای دانشگاهیان این امکان وجود داشت که آزادانه و بدون دغدغه از برخوردهای امنیتی علیه اخراج و محرومیت دانشجویان و اساتید ایرانی اعتراض و برخورد با زنان و جوانان را در سطح خیابان ها و شهرهای کشور محکوم کنند، در محکوم کردن رفتار غیر انسانی پلیس آمریکا با دانشجویان و استادان آمریکایی تردیدی به خود راه نمی دادند.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما