شناسهٔ خبر: 66691537 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احصای بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور از احصای بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در بخشی از یک پرونده خبر داد.

صاحب‌خبر -

 

احصای بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما سردار رحیمی با بیان اینکه ایجاد تحول در حرکت به سمت مالیات ستانی اصولی و منطقی آغاز شده است گفت: یکی از ماموریت‌های پلیس امنیت اقتصادی فراجا همکاری با سازمان امور مالیاتی در مرکز و استان‌هاست.

وی در تبیین رده‌های عملیاتی پلیس کشور افزود: نخستین پلیس، پلیس گمرک است پلیس امنیت اقتصادی نخستین جایی که در آن حضور دارد مبادی رسمی در مرز‌های کشور است مانند گمرک، بنادر، پایانه‌های مرزی، بازارچه‌های مرزی و مناطق آزاد تجاری که چنین سال به صورت مداوم در این بخش‌ها فعال است و مهم‌ترین ماموریت پلیس گمرک نظارت بر فرآیند صحیح تجارت و فعالیت‌های قتصادی در مبادی رسمی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور با بیان اینکه پلیس دیگر ما پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی است که مهم‌ترین ماموریتش مقابله با فرار مالیاتی است گفت: با اینکه این بخش تازه شروع به کار کرده، اما موردی در یک بخش از پرونده با مبلغی بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی احصا کردیم.

سردار رحیمی افزود: اداره مبارزه با فرار مالیاتی در این بخش ارتباط تنگاتنگی با سازمان امور مالیاتی دارد و نگاه ما در پلیس امنیت اقتصادی و مبارزه با جرایم و مفاسد اقتصادی در دو بخش جای می‌گیرد که یکی استقرار نظم و امنیت در حوزه تجاری و اقتصادی و دیگری برخورد با جرایم و مفاسد اقتصادی است.

وی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از دیگر پلیس‌های ذیل پلیس امنیت اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: مبارزه با قاچاق کالا‌های انحصاری، اقلام ضد فرهنگی و منابع ملی از مهم‌ترین ماموریت‌های پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور به معاونت اطلاعات اقتصادی پلیس اشاره کرد و گفت: یکی از ماموریت‌های این مجموعه حمایت از سرمایه گذاران و بنگاه‌های اقتصادی و کارآفرینان است و ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی در این حوزه با مردم ارتباط دو سویه دارد که بخش زیادی از تماس‌های مردم با پلیس در این ستاد خبری به موضوع فرار مالیاتی برمی گردد که حاوی اطلاعات خوبی است و ما بلافاصله به رده‌های عملیاتی مرتبط ابلاغ می‌کنیم.

سردار رحیمی افزود: مجموعه‌ای که اخیرا در پلیس امنیت اقتصادی کشور فعال شده مرکز امنیت اقتصاد دیجیتال است و حرکت اقتصاد به سمت دیجیتالی شدن و فعالیت‌های اقتصادی در حوزه سایبر به صورت پرشتاب است که هدف آن مبارزه با انواع جرایم اقتصادی در فضای دیجیتال است که یکی از این موضوعات فرار مالیاتی، پولشویی و قاچاق کالاست

مجموعه پلیس امنیت اقتصادی کشور در کنار کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور قرار دارد و در تلاشیم هم افزایی و هماهنگی ویژه‌ای در بخش مقابله با پولشویی و فرار مالیاتی با این سازمان داشته باشیم.

نظر شما