شناسهٔ خبر: 66691204 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نمایشگاه کتاب تهران:

راهکارهایی که کشورهای موفق در مبارزه با فساد به کار گرفتند/ کتاب‌هایی که برای نخستین بار دیده شدند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: مطالعات تطبیقی همکاران در سازمان بازرسی کل کشور بررسی شد و همچنین راهکارهایی که کشورهای موفق در مبارزه با فساد به کار گرفته‌اند و دستگاه‌هایشان چگونه عمل کرده‌اند، مورد بررسی قرار گرفت و جمع‌آوری شد و به صورت کتاب درآمد و اکنون هم برای اولین بار است که سازمان بازرسی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا ذبیح‌الله خدائیان، در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب تهران و بازدید از غرفه انتشارات سازمان بازرسی کل کشور گفت: باشگاه‌های نظارتی با توجه به نظارتی که بر نحو اجرای صحیح قانون در کشور و همچنین حسن جریان امور دارند، در بخش‌های مختلف یکسری آسیب‌هایی را می‌بینند، که اگر آن آسیب‌ها رفع شوند ما شاهد ارتقای سلامت اداری خواهیم بود.

وی افزود: سازمان بازرسی ضمن اینکه کار نظارت را انجام می‌دهد، یکسری کارهای علمی و پژوهشی را هم ما در دستور کار داریم. سال گذشته سازمان بازرسی کل کشور نشست سراسری بحث شفافیت و ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد را داشت. این نشست یک همایش بسیار خوب علمی بود که سران سه قوه نیز آمدند و در آنجا سخنرانی کردند. حدود بیش از ۶۰۰ مقاله به دبیرخانه واصل شد و مورد ارزیابی قرار گرفت. از اساتید برجسته کشوراستفاده کردیم و مجموعه آن مقالات برگزیده و بقیه مقالات را به صورت مجله چاپ کردیم و در دسترس عموم قرار دادیم.

خدائیان بیان کرد: مطالعات تطبیقی همکاران در سازمان بازرسی کل کشور بررسی شد و همچنین راهکارهایی که کشورهای موفق در مبارزه با فساد به کار گرفته‌اند و دستگاه‌هایشان چگونه عمل کرده‌اند، مورد بررسی قرار گرفت و جمع‌آوری شد و به صورت کتاب درآمده است. الان هم برای اولین بار است که سازمان بازرسی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور پیدا می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه گفت: شاید اگر شما در گذشته می‌خواستید این عناوین متعددی را که ما الان در نمایشگاه ارائه داده‌ایم؛ پیدا کنید، شاید به جای خاصی دسترسی نداشتید ولی الان کسانی که می‌خواهند در راستای مبارزه با فساد، راهکارهای پیشگیری از فساد و کشورهای موفق در این خصوص پژوهش کنند، کتاب‌ها اینجا در دسترس عموم قرار دارد.

خدائیان افزود: در واقع یک کار علمی که من اعتقادم بر این است که دستگاه‌هایی مانند سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی باید کارهای علمی را انجام بدهند. پیشگیری از مبارزه با فساد، نحوه همکاری مردم با دستگاه‌های مبارزه با فساد و ناظر را فرهنگسازی کنیم. اینها در این کتاب‌ها و مقالات جمع شده‌اند و در دسترس عموم مردم قرار دارند که بعداً هم می‌توانند به آنها مراجعه کنند. یعنی زمانی که نمایشگاه تمام شد، دقیقاً بدانند که چنین جایگاهی وجود دارد که می‌توانند به آن مراجعه کنند.

وی بیان کرد: در زمینه‌ای که به وجود آمده است، بین عامه مردم و سازمان بازرسی و به خصوص دانشجویان، اساتید دانشگاه و مراجع مبارز می‌توانند ارتباطی فراهم کنند. پژوهشگران هم به صورت مجازی می‌توانند به کتب و مقالات دسترسی داشته باشند و هم این ارتباط را برقرار کنیم که بیایند و در کنار ما قرار بگیرند و اگر لازم است، به خصوص می‌توانیم از کسانی که به صورت ویژه در این حوزه کار می‌کنند، پشتیبانی کنیم.

نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما