شناسهٔ خبر: 66691017 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

پیشرفت 20 درصدی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان لرستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان گفت: برای اجرای پروژه فیبرنوری بالغ بر 1500 میلیارد تومان هزینه خواهد شد، که تاکنون 200 کیلومتر شبکه فیبرنوری شهری طی یکسال اخیر، توسعه یافته و پیش بینی می شود حجم عملیاتی این پروژه در حدود 1000 کیلومتر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، مجتبی صارمی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری صداوسیمای مرکز لرستان از پیشرفت طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها موسوم به FTTH با هدف ارائه سرویس اینترنت پرسرعت بر بستر فیبرنوری با حداکثر سرعت تا 1000 مگابیت بر ثانیه از ابتدای سال 1402 در استان آغاز شده است که در چهار شهر الیگودرز، ازنا، الشتر و خرم آباد در حال اجرا و در شهرهای دورود و پلدختر عملیات حفاری آن به پایان رسیده است.

وی اجرای این پروژه را گامی در راستای ارتقای زیرساخت لایه دسترسی (اکسس) دانست و افزود: برای اجرای این پروژه بالغ بر 1500 میلیارد تومان هزینه خواهد شد که تاکنون 200 کیلومتر شبکه فیبرنوری شهری طی یکسال اخیر، توسعه یافته و پیش بینی می شود حجم عملیاتی این پروژه در حدود 1000 کیلومتر باشد.

صارمی، تصریح کرد: تمام تلاش مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بر این است تا مردم و کسب و کارها بتواند به راحتی و آزادانه از امکانات اپراتورهای فعال دراستان استفاده کرده و با این کار بازار رقابتی نیز بر افزایش خدمات و کیفیت ارائه آن تاثیرگذار باشد.

وی افزود: سامانه iranfttx.ir به صورت برخط، مراحل اجرایی پروژه و امکان دسترسی به امکانات را رصد کرده و مردم می توانند با مراجعه به این سامانه به محض اتمام مراحل کامل پروژه در هر منطقه، نسبت به ثبت نام و دریافت خدمات از اپراتور مربوطه اقدام کنند.

انتهای پیام

نظر شما