شناسهٔ خبر: 66691005 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

حضور وزارت امور خارجه با ۱۴ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه تهران؛

دو سده مذاکره در تاریخ دیپلماسی ایران تا مکاتبات سران کشورها با پادشاهان قاجار

اباذر امیرپور، مسئول بخش بازرگانی اداره هماهنگی امور پژوهش و نشر وزارت امورخارجه گفت: مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با آثاری جدید در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با ۲۰۰ عنوان کتاب در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرده است. اباذر امیرپور، مسئول بخش بازرگانی اداره هماهنگی امور پژوهش و نشر وزارت امورخارجه گفت: مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با ۱۴ عنوان کتاب چاپ جدید و ۴ عنوان تجدید چاپ در این رویداد فرهنگی شرکت کرده است.

وی افزود: «در پی منافع ملی خاطرات علی شمس اردکانی»، «تاریخ شفاهی دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی»، «دیپلماسی هوش مصنوعی: چالش‌ها و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران»، «دیپلماسی عمومی محور مقاومت در غرب آسیا، مطالعه موردی جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان»، «دو سده مذاکره در تاریخ دیپلماسی ایران (قواعد، دستاوردها وابتکارات ایرانی)»، «نامه‌های سران / مکاتبات سران کشورها با پادشاهان قاجار»، «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی»، «دولت یهود، تداوم محال؛ پیامدهای حمله اول و دوم یهودیان به فلسطین»، «کمانه کردن تحریم، چگونه تحریم‌ها جهان را علیه منافع آمریکا بازآرایی می‌کند»، «ایران و همسایگان ایران: همکاری‌های مبتنی بر نفت خام و گاز طبیعی»، «اندونزی، سرزمین پانچلاسیلا، اسلام خندان، مشورت و موافقت»، «دیپلماسی در عصر فراجهانی شدن»، «سیاست و حکومت در چین»، «سیاست خارجی و امنیتی چین» عنوان کتاب‌های چاپ نخستی است که از سوی این مرکز در نمایشگاه عرضه شده است.

امیرپور بیان کرد: ۴ عنوان کتاب تجدید چاپ از سوی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برای عرضه به علاقه‌مندان تاریخ ایران در نمایشگاه تهران ارائه شده است. «روابط صفویه و اوزبکان (ه.ق ۱۰۳۱-۹۱۳)»، «ژئوپولتیک ایران از قزاقستان تا گرجستان»، «اندیشه‌های ژئوپلتیک در قرن بیستم»، «روابط ایران و عربستان در سده بیستم: دوره پهلوی» عناوین کتاب‌هایی است که بازچاپ شده‌اند.

علاقه‌مندان برای بازدید از غرفه مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه به راهرو ۵ شماره ۱۱۴ مراجعه کنند.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از نوزدهم اردیبهشت ماه آغاز و تا روز بیست و نهم در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید

نظر شما