شناسهٔ خبر: 66691002 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

رونمایی از لیگ نخبگان در کنگره ای‌اف‌سی

پرهیجان‌ترین رقابت تاریخ فوتبال آسیا

صبح امروز در مجمع عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا از فرمت جدید لیگ نخبگان آسیا و لوگوی این مسابقات رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، سی و چهارمین مجمع عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا صبح امروز برگزار شد؛ مجمعی که در آن از فرمت و لوگوی مسابقات جدید باشگاهی آسیا رونمایی خواهد شد تا از فصل آینده مسابقات باشگاهی مردان در سه سطح برگزار شود و رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای زنان نیز در برنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار بگیرد. این یک پیشرفت مهم است که راه را برای آینده‌ای روشن برای رقابت‌های باشگاهی در AFC در دهه آینده هموار می‌کند.

مسابقات لیگ نخبگان آسیا رویداد مهمی خواهد بود که بهترین باشگاه‌های آسیایی را گرد هم می‌آورد و شاهد رقابت‌های هیجان انگیزی خواهد بود. کنفدراسیون فوتبال آسیا لیگ نخبگان را با حضور 24 باشگاه (12 تیم از شرق و 12 تیم از غرب) برگزار خواهد کرد.

هر تیم 4 بازی در خانه و 4 بازی خارج از خانه خود با 8 باشگاه مختلف (در همان منطقه) انجام می‌دهد تا 8 باشگاه از هر منطقه به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کنند. مسابقات در مرحله یک هشتم نهایی به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و پس از قرعه‌کشی انجام می‌شود.

باشگاه‌های برنده جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب می‌کنند و سپس این مرحله و همچنین مراحل نیمه نهایی و نهایی، در یک سیستم متمرکز در یک کشور برگزار می‌شود. همچنین از مرحله یک‌چهارم نهایی، مسابقات به صورت تک بازی خواهد بود و هر 3 روز یک بار برگزار خواهد شد.

مسابقات مقدماتی پلی‌آف این رقابت‌ها از جولای و آگوست آینده آغاز می‌شود و مرحله گروهی از سپتامبر 2024 تا فوریه 2025 برگزار خواهد شد. همچنین مرحله یک هشتم نهایی هم از مارس آینده آغاز می‌شود.

دور نهایی (از مرحله یک چهارم نهایی تا فینال در سیستم گروهی در عربستان سعودی) از 25 آوریل تا 4 می 2025 برگزار می‌شود.

2022458

نظر شما