شناسهٔ خبر: 66690964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کردستان:

معرفی شخصیت های مفاخر کردستان با برگزاری بزرگداشت‌ها انجام می‌شود

سنندج_استاندار کردستان گفت: معرفی شخصیت‌های مفاخر استان با برگزاری بزرگداشت‌ها انجام می شود و امروز بزرگداشت «ملا عبدالله باشماق» در دهگلان در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا صبح پنج شنبه در آئین کنگره استانی بزرگداشت ماموستا ملأ عبدالله باشماق که در دهگلان برگزار شد، اظهار کرد: باشماق روستایی زرخیز برای کشت و کار و از نقاط گردشگری استان کردستان محسوب می‌شود و امروز در این روستا بزرگداشتی برای یکی از مفاخر علمی استان و منطقه لیلاخ یعنی «ملأ عبدالله باشماق» را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه کردستان به وجود افرادی مانند «ملأ عبدالله باشماق» و سایر بزرگان علما، عرفان و طریقت که به عنوان ستاره‌های درخشتان و مفاخر معنوی این استان مطرح هستند به خود می بالد، افزود: معرفی شخصیت‌های مفاخر استان مورد توجه مسؤولان است.

زارعی کوشا با بیان اینکه منطقه دهگلان از ظرفیت بسیار ارزشمندی در حوزه کشاورزی، گردشگری و غیره برخوردار است، بیان کرد: امروز در مجموعه مدیریتی استان تعدادی از فرزندان این دیدار مشغول خدمت هستند.

استاندار کردستان اذعان کرد: روستای باشماق ظرفیت بسیاری در حوزه گردشگری دارد و برای اجرای طرح هادی در روستای باشماق و ثبت این روستا بعنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری اقدام خواهیم کرد تا مطالبات اهالی روستای باشماق را پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های بنده برگزاری میزهای خدمت در روستاها و شنیدن مطالبات و مشکلات اهالی روستاهای استان است بنابراین در این روستا نیز با حضور مدیران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی میز خدمت برپا می‌شود.

استاندار کردستان یادآور شد: دهه کرامت و میلاد حضرت موسی ابن رضا (ع) که ملجا و عشق همه کردستانی‌ها از شیعه و سنی است را تبریک می گویم.

نظر شما