شناسهٔ خبر: 66690788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر:

خلاقیت و ایده نو در سرمایه‌گذاری مهمتر از پول است

سارا سلطانی

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: منابع مالی اگر چه یکی از ارکان اصلی سرمایه‌گذاری است اما اصلی‌ترین و تعیین کننده‌ترین رکن نیست و همچنین خلاقیت و ایده‌های نو در بخش گردشگری به عنوان معتبرترین راه حل برای خلق و حفظ ارزش در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری استان است.

صاحب‌خبر -

مجتبی یزدان پناه صبح امروز، ۲۷ اردیبهشت ماه در پنل تخصصی توسعه صنعت گردشگری در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان «کرمان آیدکس ۲۰۲۴» اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در استان کرمان توجیه‌پذیر است.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌های منفی توسعه نامتوازن در دیدگاه سیاست‌گذاران و تمرکز بر بخش صنعت‌و معدن است که باعث شده توجه به قابلیت‌های گردشگری نشود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: در طول این سال‌ها بدنه دولتی خالی از کارشناسان خبره برای تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان این مطلب که نگاه سرمایه‌گذار، سودآور است عنوان کرد: استان کرمان تنوع اقلیمی و جغرافیایی منحصر بفرد دارد و تنوع سرمایه‌گذاری به عنوان یک محرک سرمایه‌گذاری است.

یزدان پناه تاکید کرد: متاسفانه شبکه حمل و نقل و شبکه ارتباطی (تلفن و اینترنت) استان کرمان مطلوب نیست.

وی ادامه داد: بسیاری از بسته‌های سرمایه‌گذاری پیوست فرهنگی و اجتماعی نداشتند و سرمایه‌گذار شناخت درستی از منطقه ندارد و تصور سرمایه‌گذار با واقعیت‌ها متفاوت است که این باعث سرمایه‌سوزی می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان از سرمایه‌بری سخن به میان آورد و افزود: بسیاری از بزرگان استان کرمان سرمایه‌دار هستند و در مناطق دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

یزدان پناه افزود: تغییر در نگرش مکان محور به عنوان اصلی ترین روش سرمایه‌گذاری (بازسازی و ساخت) لازم است.

انتهای پیام

نظر شما