شناسهٔ خبر: 66690691 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

پیشنهاد خرید از نمایشگاه کتاب تهران-۶۸

کتاب‌های پیشنهادی قاسم تبریزی/ از تسخیر لانه جاسوسی تا فرهنگ مهر به روایت اسناد ساوک

قاسم تبریزی، پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: علاقه‌مندان به مطالعه از نمایشگاه کتاب تهران «تسخیر لانه جاسوسی»، «یعقوب نیمرودی»، «قیام عشایر عرب خوزستان علیه انگلیس در جنگ جهانی اول»، «نبرد مخفی علیه ایران؛ نیم قرن تا ناکامی» و «فرهنگ مهر به روایت اسناد ساواک» را خریداری و مطالعه کنند.

صاحب‌خبر -

سرویس تاریخ و سیاست خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، خبرنگاران ایبنا به سراغ چهره‌های فرهنگی، ادبی و هنری رفته و از آنها خواسته‌اند تا به مخاطبان این رسانه، کتاب‌هایی را به عنوان پیشنهاد خرید از نمایشگاه کتاب تهران معرفی کنند. قاسم تبریزی، پژوهشگر تاریخ معاصر با حضور در غرفه ایبنا در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران به عنوان پیشنهاد خرید از این رویداد فرهنگی گفت: موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی سه کتاب جدید به نمایشگاه کتاب آورده است، کتابی درباره تسخیر لانه جاسوسی، تالیف محمدهاشم پوریزدان پرست که اثر بسیار خوبی بود. کتاب «یعقوب نیمرودی» پژوهشی کوتاه درباره یکی از سرماموران اعزامی سرویس‌های اطلاعاتی، جاسوسی و نظامی دولت اسرائیل به ایران در دوران رژیم پهلوی است و همچنین جلد سوم کتاب رضاخان تا رضا شاه اثر هدایت‌الله بهبودی نیز کتاب خوبی است. خرید و مطالعه آن را به علاقه‌مندان تاریخ ایران پیشنهاد می‌کنم.

وی افزود: کتاب دیگری که پیشنهاد می‌کنم تا علاقه‌مندان حوزه تاریخ و سیاست خریداری و مطالعه کنند، کتابی با عنوان «قیام عشایر عرب خوزستان علیه انگلیس در جنگ جهانی اول» اثر محمد (عبدالله) طرفاوی است. این کتاب از سوی موسسه مطالعات تاریخ معاصر به چاپ رسیده است. در مورد نهضت ضداستعماری خوزستان کتابی به این خوبی نداشتیم و این کتاب در این زمینه قابل توجه است.

قاسم تبریزی بیان کرد: کتاب «نبرد مخفی علیه ایران؛ نیم قرن تا ناکامی» که برای اولین بار در قالب یک اثر عرضه شده است. «نبرد مخفی علیه ایران» ترجمه کتاب THE SECRET WAR WITH IRAN نوشته رونن برگمن و «نیم قرن تا ناکامی» (پاسخ آن) به قلم عباس سلیمی‌نمین در انتشارات دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران است که کتاب خوبی است.

وی گفت: همچنین مرکز اسناد تاریخی کتاب «فرهنگ مهر به روایت اسناد ساواک» را منتشر کرد. این کتاب شرح زندگی و فعالیت رئیس دانشگاه پهلوی شیراز است که با دانشگاه‌های آمریکایی ارتباط داشت. این اثر نیز کتاب خوبی است که خرید و مطالعه آن را به علاقه‌مندان مطالعه پیشنهاد می‌کنم.

نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما