شناسهٔ خبر: 66690684 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

دبیر انجمن ادبی «ماها» مطرح کرد؛

«ماها» صدای مستقلی در فضای ادبیات داستانی ایران

قم - دبیر انجمن ادبی «ماها» با اعلام برگزاری نخستین نشست این انجمن عنوان کرد: «ماها» صدای مستقل خودش را در فضای ادبیات ایران حفظ می‌کند.

صاحب‌خبر -

یونس عزیزی دبیر انجمن ادبی «ماها» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به برگزاری نخستین نشست ادبی این انجمن گفت: «ماها» آمده است تا با حضور داستان‌نویسان و علاقه‌مندان به ادبیات داستانی داستان بخوانند و درباره ادبیات گفت‌وگو کنند.

وی اضافه کرد: «ماها» گعده هفتگی اهالی ادبیات داستانی است تا در سایه داستان دوستان‌مان را ملاقات کنیم و در فضای ادبیات داستانی تبادل نظر کنیم.

عزیزی افزود: «ماها» تلاش می‌کند صدای مستقل خودش را در فضای ادبیات ایران حفظ کند و صدای دیگران را بشنود.

این داستان‌نویس تصریح کرد: علاوه بر این نشست‌های هفتگی گاه‌گاه یک نشست تخصصی با عنوان «بعلاوه ادبیات» برگزار خواهیم کرد که در این نشست‌های تخصصی روی رمان تمرکز می‌کنم و درباره نسبت ادبیات با دیگر موضوعات به گفت‌گو خواهیم نشست.

نویسنده رمان «چپ‌دست‌ها» یادآور شد: مثلاً می‌خواهیم تامل کنیم که نسبت ادبیات با دین، فلسفه، حکمت، سیاست، روانشناسی، شهر، انسان و موضوعات دیگر چیست. می‌خواهیم کنکاش کنیم این موضوعات بعلاوه ادبیات چه آورده‌ای برای ادبیات دارد و ادبیات از این رهگذر چگونه از آنها بهره‌مند می‌شود.

دبیر انجمن ادبی «ماها» بیان کرد: این نشست‌ها با همکاری دانشگاه هنر و اندیشه با همراهی مدرسه اسلامی هنر برگزار می‌شود.

نظر شما