شناسهٔ خبر: 66690545 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

توسط رئیس جمهور؛

کتاب مقالات پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) رونمایی شد

خراسان‌رضوی - کتاب مقالات رسیده به پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی در اختتامیه این کنگره توسط آیت الله سید ابراهیم رئیسی رونمایی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، دبیرخانه کنگره جهانی حضرت رضا (ع) متن کامل ۱۴۰ مقاله و ۲۰۰ چکیده از متفکران و اندیشمندان جهان اسلام را که به پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) رسیده بودند را به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی به زیور طبع آراست که این مقالات شامگاه چهارشنبه در اختتامیه این کنگره توسط آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، رونمایی شدند.

پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با شعار «عدالت برای همه، ظلم به هیچکس» صبح دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور جمعی از اندیشمندان ایران و ۴ قاره جهان نظیر نظیر عراق، لبنان، بورکینافاسو، مالی، آمریکا، اسپاینا، هلند، انگلیس، برزیل، مراکش، گرجستان، تایلند، بوسنی و.. و مسئولان کشوری و با پیام مقام معظم رهبری در تالار قدس حرم مطهر رضوی آغاز به کار کرد و با ۲۰ نشست تخصصی در مشهد تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ادامه داشت.

کتاب مقالات پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) رونمایی شد

در افتتاحیه این رویداد پیام ۳ مرجع عالیقدر تقلید یعنی آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، آیت‌الله جعفر سبحانی، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی قرائت شد.

حرکت علمی، فرهنگی و تحقیقاتی در زمینه شناختن و شناساندن ائمه معصوم (ع) به ویژه امام رضا (ع) به جهانیان و تحکیم و استمرار اندیشه تمدنی حضرت رضا (ع) از جمله اهداف این همایش بود که به دنبال آن مهمانان داخلی و خارجی طی دو روز در قالب پنل‌های تخصصی نظیر «عدالت در تعامل با دیگری مبتنی بر تعالیم رضوی»، «نشست گفتگوی ادیانی» و.. به بحث و گفتگو پرداختند.

کتاب مقالات پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) رونمایی شد

«تبیین رابطه شریعت با عدالت در معارف رضوی به مثابه بنیاد عدالت محیط زیستی» نوشته آیت الله مبلغی و «بررسی تحولات معنایی عدالت در جامعه اسلامی برپایه تحلیل احتجاجات امام ضا (ع)» از حجت الاسلام و المسلمین موسوی از جمله آثاری است که در این کنگره ارائه شد.

حجت الاسلام مختاری نیز با مقاله «شاخصه‌های عدالت محوری در تحول اجتماعی از منظر معارف رضوی»، حجت الاسلام جمال نبوی با مقاله‌ای با عنوان «نقش عدالت اجتماعی در جعل شرائع الهی در روایات رضوی»، و حجت الاسلام و المسلمین علی جنتی با مقاله «حدود و ماهیت مسئولیت اجتماعی علما در تحقق عدالت اجتماعی در معارف رضوی» نمایندگان مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) در این کنگره حضور داشتند.

مجموعه این مقالات اکنون در سایت کنگره به آدرس https://gcir.imamreza.ac.ir/ بارگذاری شده است

به گزارش ایبنا؛ در اختتامیه پنجمین کنگره حضرت رضا (ع) کتاب مبارز خستگی ناپذیر در پرتو حکمت رضوی که مجموعه گفتارها و نوشتارهای رهبر معظم انقلاب در کنگره های جهانی امام رضا (ع) است، رونمایی شد.

کتاب مقالات پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) رونمایی شد

نظر شما