شناسهٔ خبر: 66690237 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

بیت‌کوین راننده اصلی بازار صعودی است

وقتی این برنامه‌ها به کار بیافتند، منتقدان کاربرد بیت‌کوین مکان کمی برای پنهان شدن خواهند داشت...

صاحب‌خبر -

موفقیت صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETFs) و تأثیر نیم‌کردن پاداش استخراج (Halving) بیت‌کوین، تأثیر چشمگیری بر بازارهای ارزهای دیجیتال دارد.

در روز اول نمایشگاه Next Block Expo در وارسا، تحلیل‌گران برتر صنعت به بررسی روندهای مهم چرخه بازار فعلی پرداختند و تاکید کردند که بیت‌کوین، نه میم کوین‌ها، همچنان نیروی محرکه اصلی این بازار صعودی خواهد بود.

به گزارش کی و چی ، آدریان زدوینچیک، بنیانگذار پلتفرم آموزشی The Birb Nest، با استناد به داده‌های تاریخی از نیم‌کردن‌های قبلی، پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین تا سال 2025 رشد قابل توجهی خواهد داشت. وی بیان کرد: "از سال 2011 تا اوج سال 2013، ما شاهد رشد 9000 درصدی در قیمت بیت‌کوین بودیم."

بن یورک، معاون اکوسیستم در پلتفرم معاملاتی WooX، به وضوح قانونی بیت‌کوین اشاره کرد و گفت که تاییدیه‌های ETF بیت‌کوین در ایالات متحده و هنگ‌کنگ نمونه‌های کلیدی از این موضوع هستند که این ارز دیجیتال را به یک پیشنهاد جذاب برای جوانان در سراسر جهان تبدیل می‌کند.

انتقادات به کاربری بیت‌کوین نیز با گسترش شبکه لایتنینگ و سایر قابلیت‌هایی که به کاربران اجازه می‌دهد کنترل کامل بر بیت‌کوین خود داشته باشند، بی‌اساس شده‌اند. یورک اظهار داشت: "برای ده سال گذشته، ما زیرساخت‌های زیادی را با برنامه‌هایی مانند لایتنینگ ساخته‌ایم. وقتی این برنامه‌ها به کار بیافتند، منتقدان کاربرد بیت‌کوین مکان کمی برای پنهان شدن خواهند داشت."

میکو ماتسومورا، شریک عمومی در صندوق دارایی‌های رمزنگاری Gumi Crypto، نیز این دیدگاه‌ها را تکرار کرد و گفت که توسعه زیرساخت برای بهبود قابلیت استفاده از بیت‌کوین برای پرداخت‌ها، سرمایه بیشتری را به اکوسیستم وارد خواهد کرد.

زدوینچیک افزود که زمان‌بندی تاییدیه‌های قانونی ETF‌های بیت‌کوین با فصل‌های سرمایه‌گذاری همخوانی داشت و ماه‌های تابستان اغلب عملکرد بازارهای S&P 500 و Nasdaq را تقویت می‌کنند. وی همچنین به روندهای تاریخی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد که باعث افزایش عملکرد بازارهای سنتی شده و این اثر به بیت‌کوین نیز منتقل شده است.

 keyochi@

نظر شما