شناسهٔ خبر: 66690158 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اسپید تست منتشر کرد؛

جایگاه جدید ایران در سرعت اینترنت ثابت و موبایل

اقتصاد ایران: طبق گزارش اسپید تست درماه اخیر جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت نسبت به ماه قبل تغییری نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  وب سایت اسپید تست جدیدترین رده بندی خوداز کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت جهان در آوریل ۲۰۲۴ میلادی را منتشر کرده است. طبق این گزارش در چهارمین ماه میلادی، میانه سرعت جهانی اینترنت موبایل ۵۲.۸۷ و میانه سرعت جهانی اینترنت ثابت ۹۳.۶۵ مگابیت برثانیه بوده است.

جایگاه جدید ایران در سرعت اینترنت ثابت و موبایل

سقوط یک پله ای اینترنت موبایل ایران

در ماه گذشته میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۵.۶۶ و میانه سرعت اینترنت ثابت آن ۱۴.۲۳ مگابیت برثانیه بوده است. طبق گزارش این وب سایت جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل با یک پله سقوط نسبت به ماه قبل رده ۷۶ اعلام شده است. اما جایگاه ایران در رده بندی اینترنت ثابت بدون تغییر نسبت به ماه قبل رده ۱۵۶ بوده است.

جایگاه جدید ایران در سرعت اینترنت ثابت و موبایل

در مارس ۲۰۲۴ میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۶.۱۶مگابیت برثانیه و میانه سرعت اینترنت ثابت کشور ۱۳.۷۸ مگابیت برثانیه بوده است. جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل ۲ پله سقوط کرده و اکنون در رده ۷۵ قرار دارد، در بخش اینترنت ثابت جایگاه ایران بدون تغییر رده ۱۵۶ باقی مانده است.

خاورمیانه صدر نشین کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل

طبق گزارش اسپید تست در آوریل ۲۰۲۴ میلادی قطر مانند ماه گذشته پر سرعت ترین اینترنت موبایل (۳۱۴.۷۸ مگابیت برثانیه)را ارائه کرده است. در رده های دوم تا چهارم فهرست کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل به ترتیب امارات متحده عربی(۲۷۸.۸۸مگابیت برثانیه)، کویت(۲۲۸.۹۶مگابیت برثانیه)، ایسلند(۱۶۹.۸۰مگابیت برثانیه) قرار دارند که جایگاه آنها در فهرست نسبت به ماه قبل تغییری نکرده است.

جایگاه جدید ایران در سرعت اینترنت ثابت و موبایل

در رده های پنجم و ششم به ترتیب دانمارک(۱۵۱.۲۹مگابیت برثانیه) و نروژ(۱۵۱.۰۴مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه دانمارک یک پله و جایگاه نروژ ۷ پله نسبت به ماه قبل صعود کرده است.

در رد های هفتم و هشتم به ترتیب کره جنوبی با میانه سرعت اینترنت ۱۵۰.۲۵ مگابیت برثانیه و ماکائو با سرعت ۱۴۲.۱۵ مگابیت برثانیه قراردارند. جایگاه کره جنوبی در این فهرست نسبت به مارس ۲۰۲۴ میلادی ۲ پله سقوط اما جایگاه ماکائو ۲ پله رشد کرده است.

در رده های نهم و دهم نیز به ترتیب چین و هلند با میانه سرعت ۱۳۳.۷۵ و ۱۳۰.۶۱ مگابیت برثانیه قرار دارند. جایگاه هر یک از این کشورها نسبت به فهرست کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل ماه گذشته میلادی ۲ پله سقوط کرده است.

سنگاپور صاحب پرسرعت ترین اینترنت ثابت جهان

در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت مانند ماه گذشته سنگاپور با میانه سرعت ۲۸۴.۰۵مگابیت برثانیه در جایگاه نخست قرار دارد. در رده های دوم و سوم این فهرست هنگ کنگ با میانه سرعت ۲۷۱.۲۹ مگابیت برثانیه و شیلی با سرعت ۲۷۰.۱۹مگابیت برثانیه قرار دارند. جایگاه هر یک از این کشورها در رده بندی نسبت به ماه قبل یک پله صعود کرده است.

جایگاه جدید ایران در سرعت اینترنت ثابت و موبایل

در رده چهارم با ۲ پله سقوط امارات متحده عربی با میانه سرعت ۲۶۶.۳۶مگابیت برثانیه قرار دارد. در رده پنجم ایسلند با میانه سرعت ۲۵۳.۸۹مگابیت برثانیه و در جایگاه ششم آمریکا با میانه سرعت ۲۴۹.۸۶مگابیت برثانیه قرار دارند. هرچند جایگاه ایسلند در رده بندی ماه آوریل نسبت به مارس یک پله صعود کرده اما جایگاه آمریکا یک پله سقوط کرده است.

در رده هفتم این فهرست فرانسه با میانه سرعت ۲۴۳.۴۷مگابیت برثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه قبل تغییری نکرده است.

تایلند و دانمارک به ترتیب با میانه سرعت ۲۳۲.۳۰ و ۲۳۰.۳۵مگابیت برثانیه در رده های هشتم و نهم فهرست کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت قرار دارند.

در رده دهم نیز چین با میانه سرعت ۲۲۵.۳۲ مگابیت برثانیه قرار دارد وجایگاه آن در رده بندی نسبت به ماه مارس ۲ پله سقوط کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما