شناسهٔ خبر: 66690012 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دورکاری، دردسر جدید کافه‌ها در اسپانیا

کارمندان دورکار در اسپانیا به مشکلی جدید تبدیل شده‌اند زیرا ترجیح می‌دهند که در محیط‌هایی مانند کافه‌ها کار کنند و همین امر تبدیل به معضل شده است به طوری که بسیاری از کافه‌ها، سیستم‌های وای‌فای خود را قطع کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ورود کارمندان دورکار موسوم به عشایر دیجیتال به فضاهای شهری، بسیاری از کافه‌داران اسپانیایی را مجبور به قطع سیستم‌های وای‌فای برای راندن آن‌ها کرده است. یکی از مزیت‌های عشایر دیجیتال بودن، تعویض یک دفتر کار نامطلوب با کافه‌های زیبا در مقاصد مختلف جهان است اما در بعضی از نقاط اسپانیا، کارمندان دورکار و لپ‌تاپ‌هایشان به مشتریان نامطلوب تبدیل شده‌اند. با آفتاب فراوان، قیمت‌های مناسب و شهرهای غنی از فرهنگ، اسپانیا بهترین انتخاب برای عشایر دیجیتال است. برای صاحبان مشاغل کوچک، این مدل استفاده از فضا، قابل قبول نیست و به همین دلیل بسیاری تصمیم گرفته‌اند تا در این رابطه اقداماتی را انجام دهند.

دورکاری، دردسر جدید کافه‌ها در اسپانیا

کافه‌های والنسیا، سانتیاگو ده کومپوستلا و بارسلونا اکنون به طور جدی در حال سرکوب عشایر دیجیتالی هستند. بعضی از کافه‌ها همراه داشتن لپ‌تاپ را به طور کامل ممنوع کرده‌اند، در حالی که بعضی دیگر برای استفاده از آن‌ها، نرخ ساعتی دریافت می‌کنند. مشکل اینجا است که بسیاری از این عشایر دیجیتال باعث ازدحام در محیط می‌شوند زیرا تنها در ازای پرداخت پول یک قهوه، فضا را برای زمان نامحدود اشغال می‌کنند.

اسپانیایی‌ها در این بین تنها نیستند بلکه کافی‌شاپ‌ها از پاریس تا برلین قوانینی را برای به اصطلاح «لپ‌تاپ‌نشینان» وضع کرده‌اند. بعضی از کافه‌ها پوسترهایی را نصب کرده‌اند که نشان می‌دهد کار از راه دور در ساعات اوج مصرف بین ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ شب ممنوع است.

برای بسیاری از صاحبان کافه‌ها، این موضوع را در مورد محافظت از عملکرد اصلی کسب‌وکارشان یعنی تعامل رو در رو با سایر مشتریان می‌دانند و باور بر این است که دیدن افرادی که چندین ساعت در یک مکان پشت لپ‌تاپ نشسته‌اند، تصویر اجتماعی و توریستی بودن مکان کافه‌ها را مخدوش می‌کند.

دورکاری، دردسر جدید کافه‌ها در اسپانیا

نظر شما