شناسهٔ خبر: 66689926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سپاه جیرفت در گفتگو با خبرگزاری بسیج؛

حیا و عفت از اوصاف انسانهای با تقواست

حجت الاسلام عسگری گفت: حیا و عفت از مهمترین اوصافی است که انسان های با تقوا باید خود را به آن آراسته کنند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،حجت الاسلام عسگری در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوق دهه کرامت با بیان اینکه نگاه دین به زن و دختر این هدایای الهی، نگاهی مقدس است، ابراز کرد: در مجموع، آیات قرآن و روایات اهل بیت (ع) و معارف دینی جایگاه والایی برای زنان و دختران قائل شده اند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه جیرفت با اشاره به اینکه ده ها روایت درباره ارزش دختران وجود دارد، ادامه داد: خدا محدث نوری را رحمت کند، او در کتاب مستدرک ده‌ها روایات آورده با این عنوان‌ که طلب فرزند دختر از خداوند متعال یک امر مستحب است.  

 

وی ابراز کرد: در روایت است که پیغمبر اکرم (ص) فرمودند؛ بهترین فرزندان شما، دختران هستند و در روایت دیگری فرمودند؛ دختران حسنه هستند و پسران نعمت، یعنی خداوند به واسطه دختر دار شدن به شما ثواب می دهد و در روز قیامت خداوند از نعمت ها که فرزندان پسر یکی از این نعمت ها است از شما سوال می کند.

 

 حجت الاسلام عسگری اضافه کرد: در روایت است که پیغمبر اکرم (ص) فرمودند؛ اگر کسی دختر داشته باشد خدا به او کمک می کند، برکت خدا همراهش است و مغفرت خدا شامل او می شود و در جای دیگری فرمودند؛ اگر کسی در خانه دختر داشته باشد ملائکه به صورت دائم و همیشگی خانه او را زیارت می‌کنند.  

 

نماینده ولی فقیه در سپاه جیرفت عنوان کرد: محدث نوری در کتاب مستدرک نقل کرده که در روایتی پیغمبر اکرم (ص) فرموده؛ اگر کسی در خانه یک دختر داشته باید خدا به پاس حرمت آن دختر، منزل او را از آتش جهنم دور نگه می دارد یعنی به تعبیری وجود دختر مانع عذاب می باشد.  

 

وی با بیان اینکه یکی از صفات و ویژگی هایی که هم مرد و هم زن مسلمان به آن نیاز دارد، عفت و حیا است، خاطرنشان کرد: حیا و عفت از مهمترین اوصافی است که انسان های با تقوا باید خود را به آن آراسته کنند، که عفت و حیا اقسام مختلفی از قبیل عفت چشم، کلام، پوشش، شکم و عفت دامن است.

 

حجت الاسلام عسگری تاکید کرد: مهمترین قسم از اقسام عفت که بیشترین تاکید حضرات معصومین (ع) بر آنها است دو قسم عفت شکم و دامن است.

 

 نماینده ولی فقیه در سپاه جیرفت ادامه داد: امام سجاد (ع) می فرماید؛ بعد از معرفت به خدا چیزی محبوب‌تر از عفت شکم و دامن نیست و امیرالمومنین علی (ع) در نهج البلاغه می فرماید؛ مجاهد و شهید در راه خدا پاداشش بیشتر از کسی نیست که قدرت بر گناه دارد اما از ارتکاب گناه خودداری می کند.

 

وی تصریح کرد: پاداش مجاهدی که در میدان نبرد با دشمن جان خود را فدا کرده بیشتر از آن مجاهدی نیست که در میدان نبرد و مبارزه با هوای نفس توانسته بر هوای نفس خود غلبه کند.

 

حجت الاسلام عسگری بیان کرد: امیرالمومنین علی (ع) فرمودند؛ اگر انسانی در جامعه امروزی ما با توجه به هجمه‌های فرهنگی که دشمنان بر سر ما آوار می‌کنند، عفیفانه زندگی کند هم افق با ملائکه می‌شود، خدا و امام زمان (عج) دوستش دارند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه جیرفت خاطرنشان کرد: بر اساس روایات، یکی از اوصاف دختران شایسته مسلمان و مومن آراسته بودن به صفت عفت است، توصیه می کنم حتما کتاب پروتکل های دانشوران صهیون را مطالعه کنید، در این کتاب اشاره شده که صهیون می گوید؛ ما باید کاری کنیم که خانواده ها را از مسیر عفت و پاکدامنی خارج کنیم.

 

وی اضافه کرد: در این کتاب توضیح می دهند که اگر ما محور خانواده اسلامی که زنان و دختران هستند را به ابتذال بکشانیم به دنبال آن، خانواده دچار فروپاشی می شود و  با فروپاشی خانواده، جامعه اسلامی هم دچار فروپاشی می‌شود.

 

حجت الاسلام عسگری اظهار کرد: مستر همفر که ۳۰ سال جاسوس انگلیس در ایران بوده در کتاب «اعترافات خاطرات مستر همفر» می گوید؛ بعد از اتاق فکرهای متعددی که ما برگزار کردیم نشست‌های متعددی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که از مهم‌ترین راه‌های ضربه زدن به اسلام و مسلمین این هست که دختران را از محیط‌ های خانه بیرون بیاوریم، پوشش‌های عفیفانه، حیا و پاکدامنی را از آنها بگیریم و با این وضعیت در جامعه تردد داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه جیرفت افزود: مستر همفر می گوید؛ هنگامی دختر و زن عفیف نباشد و حیا و پاکدامنی لازم را نداشته باشد پسران هوس باز به دنبال او حرکت می کنند و ما می توانیم به واسطه همین حرکت به اهداف مدنظرمان برسیم. ‌ 

 

وی تاکید کرد: ما در جهانی زندگی می کنیم که نسبت به زنان و دختران دید خوبی وجود ندارد، منکر برخی از خوبی ها در جوامع غربی که فرهنگ غیر الهی و فرهنگ شیطانی دارند نیستیم شاید در برخی مسائل مثل نظم، مسئولیت اجتماعی و رعایت حقوق اجتماعی خوب باشند اما جوامع غربی در بحث زن و دختر دچار فروپاشی شده اند.

 

حجت الاسلام عسگری ادامه داد: نگاه جوامع غربی به زن و دختر از دو حالت خارج نیست یا زنان و دختران وسیله‌ای برای تطمیع شهوت مردان حریص هستند که بعد از تجارت اسلحه و مواد مخدر، سومین تجارت و پرسود در دنیا تجارت زنان، دختران و کودکان است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه جیرفت اظهار کرد: آن چیزی که غرب برای زنان و دختران به ارمغان آورد همین دوتا مقوله است که یکی وسیله‌ای برای تطمیع شهوت مردان حریص و دوم زن یک کالای سرمایه‌داری است که در اختیار نظام سرمایه‌داری برای کسب و کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در جوامع غربی برای زن و جذابیت‌های زنانگی او بیشتر از فروش کالاها، ارزشی قائل نیستند این نگاه غیر الهی است که زنان و دختران را یک کالا و ابزار می بیند اما در نگاه الهی و در مجموع روایات دینی ما از مهم‌ترین صفاتی که برای یک زن و دختر قابل تصور است، صفت عفت حیا و پاکدامنی می باشد.

حجت الاسلام عسگری بیان کرد: هنگامی که  زندگانی حضرت معصومه (س) را مرور می‌کنید در می یابید که آن حضرت یک زن کنشگر و فعالی بودند و در امور اجتماعی هم حضور پررنگ داشتند و حتی حرکت حضرت معصومه (س) به سمت مشهد و خراسان یک حرکت اجتماعی بود یعنی اسلام مخالف حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی نیست و برای آنها محدودیت قائل نمی شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه جیرفت اضافه کرد: آن حضرت همراه جمعی از برادران شان به دیدار امام زمان عصر خود که امام رضا (ع) بودند، حرکت کردند یک حرکت کاملاً اجتماعی و سیاسی که بعد دشمنان اهل بیت (ع) در ساوه متوجه این حرکت شدند برادران آن حضرت را به شهادت رساندند.

وی ابراز کرد: حضرت معصومه (س) ۱۷ روز مهمان مردم قم بودند و در طول تمام این سفر چیزی به جزء عفت، حیا و پاکدامنی در اخلاق، رفتار و عملکرد آن حضرت قابل مشاهده نیست به قدری بانوی عفیفه، پاکدامن و با حیا و با وقاری بودند که حتی دیگران را تحت تاثیر عفت و حیای خود قرار می دادند و این خصلت برجسته یکی از ده ها خصائص رفتاری حضرت معصومه س است که می تواند الگو برای تمامی زنان و دختران باشد.

 

حجت الاسلام عسگری با اشاره به لزوم علم آموزی دختران، عنوان کرد: امروز مثل ایام قدیم نیست که دختران از علم آموزی محروم باشند بلکه دختران و زنان ما باید خود را مجهز به سلاح آموختن علم و دانش کنند، وقتی مادر یک خانواده عالمه و فهیمه باشد این خانواده یک خانواده فهیم، عالم و دانشمند می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه جیرفت تصریح  کرد: فرزندان بیشتر با مادر سر و کار دارند تا با پدر بنابراین در امور تربیتی فرزندان مادر نقش مهم تری دارد هر چقدر مادران و دختران سرزمین ما در عرصه علم، دانش و آگاهی برای طی کردن پله‌های ترقی تلاش کنند ما در نسل‌های بعد خانواده‌های عالم‌تر و فهیمه تری خواهیم داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: ویژگی های عالمه و فهیمه در شخصیت حضرت معصومه (س) به صورت بسیار جدی و پررنگ مشهود است آنچنان که وقتی آن حضرت جواب سوالات شیعیان را داده بودند و امام کاظم (ع) این جواب‌ها را دیدند سه مرتبه فرمودند؛ فداها ابوها فداها ابوها فداها ابوها یعنی این قدرت علمی حضرت معصومه (س) پدر را به ذوق آورده بود که این تعابیر را برای آن حضرت استفاده کردند

نظر شما