شناسهٔ خبر: 66689815 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

تصویب 477 میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه کسب و کار های حوزه فاوا در استان زنجان | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان از تصویب477 میلیارد ریال در قالب سهیلات بند الف تبصره 18 برای توسعه کسب و کار های حوزه فاوا در استان و همچنین فراخوان سه گرنت حمایتی رشد از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد اقتصاد دیجیتال مجموعه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی مبتنی بر فناوری‌های نوین است که در آن فناوری‌های مبتنی بر ابزار دیجیتال، اصلی‌ترین عامل ایجاد ارزش برای افراد، سازمان‌ها و جامعه است. این حوزه با به‌کارگیری ابزارهای دیجیتال مانند اینترنت، دستگاه‌های هوشمند و فناوری‌های نوین نظیر بلاکچین، اینترنت اشیاء، فضای ذخیره‌سازی و محاسبات ابری و هوش مصنوعی رویه‌های مرسوم را متحول ساخته است.

توکلی افزود با توجه تاکید ریاست محترم جمهور بر اهمیت موضوع، اقداماتی در استان صورت پذیرفته است که از آن جمله می توان به طرح هوشمند سازی گلخانه ها، تجهیز تیمچه فناوری (با محوریت ساخت بازی رایانه ای و پویانمایی)، تسهیلات برای توسعه کسب و کار های حوزه فاوا و برگزاری جلسات هماهنگی توسعه اقتصاد دیجیتال اشاره نمود.

مدیرکل ارتباطات با اشاره به حمایت اداره کل از شرکت‌های حوزه فناوری در استان طی سال‌های اخیر، گفت در جلسه هیئت وزیران مورخ 1398/05/03 به منظورحمایت از تولیدات فناورانه و دانش بنیان و ارتقای سطح بهره وری تولیدات، آیین نامه اجرایی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه تصویب گردید. هدف این آیین نامه کمک به تامین داخلی تجهیزات مورد نیاز، پیاده سازی طرح های توسعه‌ای اشتغال آفرین، تولید بار اول و تکمیل زنجیره ارزش حوزه های مختلف است. وی افزود از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 477 میلیارد ریال در قالب تسهیلات بند الف تبصره 18 برای توسعه کسب و کار های حوزه فاوا در استان به تصویب رسیده است و همچنین سه گرنت حمایتی رشد نیز ازین حمایت ها برخوردار شده اند. توکلی از تداوم طرح های حمایتی در سال جاری خبر داد.

نظر شما