شناسهٔ خبر: 66689530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی آمل اعلام کرد،

نشاکاری 90 درصد شالیزارهای آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از نشاکاری 90 درصد شالیزارهای این شهرستان تاکنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،مهراد فولاد اظهار کرد: از ابتدای فصل کشت برنج تاکنون 90 درصد اراضی شالیزاری شهرستان آمل معادل 38 هزار و 800 هکتار این شهرستان نشاکاری است.

 

وی با بیان اینکه شهرستان آمل دارای 43 هزار و 129 هکتار اراضی شالیزاری است، تصریح کرد: این شهرستان اولین جایگاه در تولید برنج استان را دارا است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه سال گذشته 21 بانک نشا در این شهرستان فعالیت داشت که امسال به 31 بانک نشا ارتقا یافت، اضافه کرد: کاهش سختی کار، صرفه جویی در وقت و انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید، از مهمترین مزایای کشت مکانیزه برنج است.


این مسوول افزود: پیش‌بینی می‌شود در پایان مرحله کاشت سال زراعی جاری، 60 درصد از اراضی شالیزاری شهرستان بصورت مکانیزه کشت شود که در مقایسه با سال قبل شاهد افزایش 20 درصدی خواهیم داشت.


 فولاد گفت: جذب 700 میلیارد ریال تسهیلات خرید انواع ماشین‌آلات کشاورزی در شهرستان و سوق دادن بخش قابل توجهی از آن به سمت خرید ماشین‌های نشاکار طی سال گذشته موجب افزایش قابل توجه کشت مکانیزه برنج و رفع کاستی‌های موجود در این زمینه شد.

نظر شما