شناسهٔ خبر: 66689510 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

در پایان هفته؛

خسرو شکیبایی و رضا کیانیان «کیمیا» را به شبکه افق می‌آوردند + فیلم

در پایان هفته جاری آثار سینمایی و تلویزیونی روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود. یکی از این آثار فیلم سینمایی «کیمیا» با بازی خسرو شکیبایی و رضا کیانیان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن؛ «اخت الرضا»، «کودک پنجاه ساله»، «نامیرا»، «کویر»، «کیمیا»، «هفت سنگ» و... پنجشنبه و جمعه؛ 27 و 28 اردیبهشت از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌روند.
 
شبکه یک سیما
 
فیلم سینمایی جدید «اخت الرضا» به کارگردانی سید مجتبی طباطبایی، جمعه 28 اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: پیکی از مرو به مدینه می آید و دستور هجرت حضرت معصومه (س) از مدینه را به مرو به حاکم مدینه ابلاغ می کند. حاکم مأموری را برای انتقال بانو اعزام می کند. نزدیکان و شیعیان بانو به این دستور مشکوک هستند و گمان می کنند در پس این دعوت اجباری دسیسه ای برای سرکوب شیعیان وجود دارد. سید جواد طاهری، مجید امیری، مرتضی جلالی و سهیلا محققی در فیلم سینمایی «اخت الرضا» بازی کرده اند.

<div id="video-display-embed-code_3445660"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4216006/3445660?width=400&height=300"></script></div>

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «کودک پنجاه ساله» به کارگردانی عباس شوقی، جمعه 28 اردیبهشت ساعت 07:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. داستان این فیلم درباره پژمان، نوجوانی بی ادب و سر به هواست که صحبت های پدر و مادر و مدیر و معلمانش هیچ تاثیری در تغییر رویه او ندارد. مهدی صبایی، مجید مشیری، شهرام عبدلی، ساغر عزیزی، بهار محمدپور و مهدی فقیه در فیلم تلویزیونی «کودک 50 ساله» بازی کرده‌اند.

شبکه سه سیما
 
فیلم تلویزیونی «چشم سوم» به کارگردانی رضا دادویی، پنج‌شنبه 27 اردیبهشت ساعت ۱۰:1۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: حمید نوروزی سرگرد نیروی انتظامی است که ارشد او، امیر ساجدی را به سمت دستیاری او انتخاب کرده است. ولی حمید ناراضی است و می خواهد تنها کار کند که مورد موافقت رئیس قرار نمی گیرد. آنها متوجه قاچاق اسلحه به ایران شده اند و با ردگیری اطلاعاتی که از ارتباط دختری به نام سارا که با شخصی که احتمالا در تیم قاچاق است دارند متوجه می شوند که شخصی به نام فرزاد شمیمی سرتیم آنهاست. پیام دهکردی، عطا عمرانی، مصطفی قدیری و حمیدرضا فراهانی در فیلم تلویزیونی «چشم سوم» بازی کرده‌اند.

خسرو شکیبایی و رضا کیانیان «کیمیا» را به شبکه افق می‌آوردند
فیلم تلویزیونی جدید «نامیرا» به کارگردانی محمد کرمانشاهی، جمعه 28 اردیبهشت ساعت ۱۴:۱۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. «نامیرا» روایت‌گر ماجرای یک گروه دیپلماتیک است که بعد از ورود به ایران، به وسیله یک گروه تروریستی ربوده می‌شوند. امین زندگانی، شهرزاد کمال‌زاده، رامین راستاد و آیدین ختایی در فیلم تلویزیونی ‌«نامیرا» بازی کرده‌اند.
 
شبکه چهار سیما
 
فیلم تلویزیونی «کویر» به کارگردانی علی خزاعی‌فر، جمعه 28 اردیبهشت ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود. اين فيلم درباره چهار گروه آدم است که در جاده تهران ـ مشهد حرکت می‌کنند و سرنوشت آنها به نوعی با همديگر گره می‌خورد. آرش مجیدی، آیدا کیخانی، حسین طاهری، نرگس محمدی، محمد حسن زاده و هوتن شکیبا در فیلم تلویزیونی «کویر» بازی کرده‌اند.

خسرو شکیبایی و رضا کیانیان «کیمیا» را به شبکه افق می‌آوردند
 
شبکه امید
 
فیلم تلویزیونی «چی دا» به کارگردانی شهرام عبدلی، چهارشنبه 27 اردیبهشت ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه امید پخش خواهد شد. این فیلم روایتگر قصه خانواده‌ای پرمشغله است که پدر و مادر به دلیل مشغله فراوان، فرزندشان چی‌دا را که یک دختر نوجوان است، به مادربزرگ روستاییش می‌سپارند و همین اتفاق و عدم علاقه چی‌دا به روستا ماجراهایی همچون ربوده شدن چی دا برای گرو کشی و رضایت مادربزرگ به فروختن خانه زیبای روستاییش رقم می‌زند. زنده یاد شهرام عبدلی، سعیده عرب، مجید شهریاری، علی عطایی حور، هلن جوکار، احمدحیاوی، حسنا قبادی، نرگس خسروی، مهدی علی ابادی، نیکو نوربخش و نگین حسینی در فیلم تلویزیونی «چی دا» بازی کرده‌اند.

<div id="video-display-embed-code_3445677"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4216006/3445677?width=400&height=300"></script></div>

شبکه افق

فیلم سینمایی «کیمیا» به کارگردانی «احمدرضا درویش»، جمعه 28 اردیبهشت ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیم خواهیم دید: در آغاز جنگ تحمیلی، همسر رضا باردار است و رضا او را به بیمارستان می‌رساند و خود به اسارت قوای دشمن در می‌آید. همسر رضا حین عمل جراحی می‌میرد و دکترش فرزند رضا را نجات می‌دهد. پس از گذشت نه سال، وقتی رضا از اسارت آزاد می‌شود در جستجوی تنها بازمانده خود است. زنده یاد خسرو شکیبایی، زنده یاد بیتا فرهی، رضا کیانیان، نادر رجب‌پور، پریسا شاهنده، مهناز برزگر، محمودرضا ثانی، علی اکبرزادگان، سیدعباس موسوی، مهدی صباغ، رحمان مقدم و زهرا اویسی در فیلم سینمایی «کیمیا» بازی کرده‌اند.

شبکه فراتر (4k)

فیلم سینمایی «هفت سنگ» به کارگردانی سید عبدالرضا نواب صفوی، پنج شنبه 27 اردیبهشت ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه فراتر پخش خواهد شد. این فیلم با محتوای ضد اسرائیلی داستان یک جوان یهودی ضد اسرائیلی به نام دیوید پسر خاخام الیاس شمعون است که پس از سال‌ها اقامت در هلند و پایان تحصیلاتش به قصد دیدار با شیخ کریم رهبر جنبش انتفاضه وارد فلسطین می‌شود. خاخام که قصد دارد پسرش را در الخليل نگه دارد و برای آینده او در دستگاه حکومتی صهیونیست ها امیدها دارد، دیوید را به مقامات معرفی می کند. زنده یاد امین تارخ و زنده یاد آتیلا پسیانی، داریوش ارجمند، بهروز بقایی، اصغر همت، زنده یاد جمشید اسماعیل خانی، حمیرا ریاضی، کمند امیرسلیمانی و علیرضا اوسیوند در فیلم سینمایی «هفت سنگ» ایفای نقش کرده‌اند.

 

انتهای پیام

نظر شما