شناسهٔ خبر: 66689479 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس جامعه المصطفی العالمیه:

حفظ و اعتلای وحدت امت اسلامی، زیربنایی‌ترین راهبرد جامعه المصطفی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حفظ و اعتلای وحدت امت اسلامی یکی از زیربنایی‌ترین راهبرد‌های جامعه المصطفی است.

صاحب‌خبر -

علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه شامگاه چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در دیدار جمعی از علمای حوزه علمیه نجف اشرف با تبریک دهه کرامت و پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به تببین برخی از راهبرد‌های المصطفی پرداخت و اظهار کرد: اصل اول در جامعه المصطفی، پاسخگویی به نیاز‌های فکری روز بشر در سطح جهانی بر اساس معارف اسلام ناب و اهل‌بیتی است. حتی دانش اصیل فقه، در قالب‌ها و تخصص‌های امروزی مانند فقه قضایی، فقه خانواده، فقه اقتصاد، فقه محیط زیست و… تعریف شده است تا این معارف در ساحت‌های زندگی بشر نمود یابد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری، حفظ و اعتلای وحدت امت اسلامی را یکی از زیربنایی‌ترین راهبرد‌های المصطفی برشمرد و افزود: در برابر این راهبرد وحدت محور، برخی مراکز علمی در کشور‌های اسلامی به تفکر اختلاف و تکفیر دامن می‌زنند که بسیاری از کشور‌های منطقه از جمله عراق، با آسیب‌های فراوان از ناحیه این افکار تکفیری مواجه شده‌اند.

رئیس جامعه المصطفی، فلسطین را مسئله اصلی جهان اسلام دانست و ادامه داد: جامعه المصطفی از لحاظ علمی نیز به این موضوع می‌پردازد و هم‌اکنون در حال برگزاری همایش بین‌المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین است.

وی تصریح کرد: مسئله فلسطین و اشغالگری رژیم صهیونیستی یک موضوع تمدنی است. امروز ما شاهد دوره گذار از تمدن مادی استعماری هستیم که طی سال‌های گذشته، بسیاری از کشور‌های جهان را به سلطه خود درآورده است. رژیم صهیونیستی، پایگاه تمدن مادی استعماری در قلب دنیای اسلام است.

استاد جامعه المصطفی العالمیه جهان اسلام را تنها رقیب در برابر تمدن غربی دانست و اظهار کرد: امروز تنها اسلام عزیز است که نسخه بدیل در برابر تمدن سلطه‌جوی غرب را ارائه می‌نماید و به همین جهت، استعمارگران برای حفظ منافع نامشروع خود، رژیم صهیونیستی را در قلب جهان اسلام پدید آوردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به توطئه‌های تاریخی که منجر به شکل‌گیری رژیم منحوس صهیونیستی شد، ابرازکرد: آنچه در هفت ماه گذشته در فلسطین روی داد، حاصل اتفاقاتی است که از سال‌ها قبل از آن آغاز شد و امروز به یک رویارویی تمدنی مبدل شده است. جای خشنودی است که پرچم دفاع از کیان امت اسلامی، امروز در دستان پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) قرار دارد که در کنار برادران اهل‌سنت خود، در جبهه‌های مقاومت اسلامی در برابر سلطه‌جویان ایستاده‌اند.

رئیس جامعه المصطفی، علمیات وعده صادق را ضرب شستی برخاسته از اقتدار پیروان امیرالمومنین(ع) خواند که انشالله به زودی به پیروزی نهایی منجر خواهد شد.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های جامعه المصطفی گفت: جامعه المصطفی نهادی دانشگاهی با هویت حوزوی است و میراث‌دار حوزه علمیه اهل‌بیت(ع) به شمار می‌آید. این مرکز عضویت اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان را در اختیار دارد و هم اکنون ده‌ها هزار نفر از حدود ۱۳۰ ملیت در این دانشگاه بین‌المللی به تحصیل علوم و معارف اهل‌بیت(ع) اشتغال دارند.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به ارائه بیش از ۲۰۰ رشته و گرایش در مقاطع مختلف توسط این مرکز دانشگاهی، بیان کرد: علاوه بر پیروان مکتب اهل‌بیت(ع)، فضای مناسب برای تحصیل برادران و خواهران اهل سنت نیز فراهم شده است که در کنار تحصیل دروس مذهب خود، به صورت مقارن با علوم و معارف اهل‌بیت(ع) نیز آشنا می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، ارائه شاخه‌های مختلف علوم انسانی با نگاه اسلامی را یکی از ویژگی‌های جامعه المصطفی برشمرد و اظهار کرد: در کنار فعالیت‌های آموزشی، جامعه المصطفی از دستاورد‌های چشمگیری در عرصه پژوهش نیز برخوردار است که به صورت کتب و مجلات علمی به جامعه علمی عرضه می‌گردد.

انتهای پیام

نظر شما