شناسهٔ خبر: 66689256 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضوابط و قوانین موتور سواری در انگلیس

قوانین و ضوابط سختگیرانه برای تردد موتور سواران در انگلیسی وضع شده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ موتور سیکلت از جمله وسایل نقیه پر طرفدار در همه کشور‌های جهان ازجمله در انگلیس است. تردد بیش از یک میلیون و سیصد هزار موتور سیکلیت در انگلیس نشان می‌دهد، ارزانتر و کم هزینه‌تر بودن موتور سیکلت نسبت به خودرو، در کنار سرعت در جابجایی به ویژه در خیابان‌های تنگ و باریک شهر‌های انگلیس ازجمله لندن از منظر علاقه‌مندان به موتور سیکلت دور نمانده است. هماهگونه که به وضع قوانین برای تردد ایمن موتور سیکلت سواران و اجرای سختگرانه آن از نظر قانونگذاران و مجریان قانون توجه ویژه شده است.

<div id="video-display-embed-code_11118153"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4235435/11118153?width=600&height=350"></script></div>


هر متقاضی راندن موتور سیکلت در انگلیس در آغاز و برای گرفتن مجوز تردد موقت باید دوره هشت ساعته اجباری را بگذراند و مجوز تردد دو ساله برای راندن موتور سیکلت آنهم فقط موتور سیکلت‌های با حجم موتور تا پنجاه سی سی و با محدودیت‌های تردد دریافت کند و اگر تا دو سال گواهینامه اصلی را نتواند بگیرد دوره یک روزه باید تکرار شود و محدودیت در تردد همچنان پا برجاست، اما در این مرحله نیز تاکید پلیس بر ضرورت رعایت کامل اصول ایمنی پیش از استفاده از موتورسیکلت است.
در انگلیس درباره رعایت سرعت مجاز بسیار سختگیرانه عمل می‌شود و سرعت غیر مجاز هر وسیله نقلیه از جمله موتور سیکلت سواران با هزاران دوربین نصب شده در معابر ثبت می‌شود و علاوه بر جریمه صد پوندی، شش نمره منفی در گواهینامه فرد خاطی در نظر گرفته می‌شود و اگر راندن موتور سیکلت بصورت خطرناک تشخیص داده شود، فرد خاطی به دادگاه معرفی می‌شود و علاوه بر محرومیت‌ها ف تا دو هزار و پانصد پوند نیز جریمه خواهد شد.
سنگین‌ترین جرایم برای رانندگان موتور سیکلت در انگلیس برای نداشتن گواهینامه، نداشتن پلاک یا مخدوش بودن آن و نداشتن گواهی تاییدیه معاینه فنی تعیین شده که علاوه بر در نظر گرفتن نمره منفی، برای راکبان خاطی تا هزار پوند جریمه برای این موارد تعیین شده است.

نظر شما