شناسهٔ خبر: 66689253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند؛

فعالیت سامانه بارشی در استان سمنان ادامه خواهد داشت

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که فعالیت سامانه بارشی در استان سمنان طی ۷۲ ساعت آتی نیز ادامه خواهد داشت، در نتیجه آخر هفته‌ای بارانی در انتظار مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که سامانه کم فشار بارشی که از ابتدای هفته جسته و گریخته تأثیراتی را بر نقاط مختلف استان سمنان گذاشته، همچنان پابرجا خواهد بود و طی روزهای پنجشنبه و جمعه یعنی بیست و هفتم و بیست و هشتم اردیبهشت ماه در اغلب مناطق دیار قومس، فعالیت خواهد کرد.

امروز برای شهرستان‌های شاهرود، دامغان، مهدیشهر و میامی، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و بارش باران پیش بینی شده است در نیمه غربی اما افزایش ابر، افزایش غلظت آلاینده‌ها رقم خورده و احتمال رگبار و رعد و برق نیز وجود دارد.

آسمان مرکز استان سمنان امروز صاف است اما به مرور در ساعات آتی بر میزان ابرها افزوده می‌شود برای فردا آسمان مرکز استان ابرناک خواهد بود و به خصوص در ارتفاعات سمنان، رگبار پراکنده و وزش باد شدید را مشاهده خواهیم کرد.

در شاهرود نیز طی امروز و فردا بر میزان ابرها افزوده خواهد شد برای امروز در این شهرستان بارش باران پیش بینی شده است. افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و باد شدید نیز در کنار بارش باران دیگر پدیده‌های جوی دیار شاهوار هستند.

بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود برای امروز ۲۶ و ۱۲ درجه بالای صفر است همچنین در ادامه روز شاهد وزش باد نسبتاً شدید نیز در این منطقه خواهیم بود. بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان نیز برای امروز ۳۰ و ۱۷ درجه بالای صفر اعلام شده است فردا و با ورود ابرها و شروع بارندگی‌ها دمای هوا در مرکز استان بین سه تا چهار درجه سردتر می‌شود.

برای دامغان نیز طی امروز و فردا بارش باران و رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است بارش‌ها به خصوص در نیمه شمالی شهرستان دامغان بیشتر خواهد بود بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز دیار صد دروازه برای امروز ۲۸ و ۱۴ درجه بالای صفر اعلام شده است.

گرمسار امروز آسمانی صاف دارد اما از فردا به مرور بر میزان ابرها در این شهرستان غرب نشین صنعتی افزوده می‌شود. برای گرمسار فردا جمعه، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است بیشینه و کمینه دمای هوای امروز این شهرستان ۳۲ و ۱۹ درجه بالای صفر است که بیشترین در بین شهرستان‌های هشت گانه استان سمنان محسوب می‌شود.

در نهایت باید گفت نقشه‌های هواشناسی برای امروز و فردا در نقاط مختلف استان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، بارش باران و وزش باد را نشان می‌دهند همچنین سازمان هواشناسی اعلام کرده که فعالیت سامانه بارشی در استان سمنان ادامه خواهد داشت.

نظر شما