شناسهٔ خبر: 66689250 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر قم:

چالش‌های قانونی مدیریت شهری در کشور رفع شود

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: حل چالش‌های قانونی حوزه مدیریت شهری و تبدیل ایده‌های نو در این حوزه به قانون، نیازمند همراهی مجلس شورای اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، محسن محرری امروز _پنج‌شنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در دومین روز از هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم در ساختمان شهرداری مرکز برگزار شد با اشاره به برگزاری کمیسیون‌های اجلاسیه رؤسای شوراهای اسلامی شهر در قم، اظهار کرد: امیدواریم از نتایج این جلسات تخصصی حداکثر استفاده صورت گیرد.

وی با اشاره به تنوع حوزه‌های مرتبط با شوراهای شهر و شهرداری‌ها، افزود: متناسب با شرایط جدید درگیری‌های جدیدی نیز ایجاد می‌شود و مدیریت شهری باید سیستم اقتضایی خود را با چالش‌های روز تنظیم کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های خوبی که می‌تواند جنبه تخصصی مدیریت شهری را تقویت کند، مجامع است که در این مسئله توفیقات خوبی کسب شده است.

محرری ادامه داد: فاصله میان شناسایی راهکارها و عملیاتی شدن آن مقداری زمان‌بر است و عملیاتی شدن پیشنهادات تخصصی توسط مراجع قانونی، تا حدی دچار خلأ است.

وی تصریح کرد: در این زمینه بهترین ظرفیت، شورای عالی استان است و لازم است نشست‌های مستمری میان ارکان مجمع و شورای عالی استان‌ها برای عملی شدن پیشنهادات تخصصی در حوزه مدیریت شهری صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: دوره جدید مجلس شورای اسلامی کشور به‌زودی افتتاح خواهد شد که یکی از ظرفیت‌های خوب برای رفع چالش‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود.

محرری گفت: استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیازمند تعامل شوراهای اسلامی شهر در تمام کشور است تا نمایندگان بتوانند تمرکز خوبی بر مسائل مدیریت شهری داشته باشند.

نظر شما