شناسهٔ خبر: 66689249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تخصیص اعتبار نیروگاه زباله‌سوز ساری مطالبه جدی مرکز استان از رئیس جمهور

امیرحسین طاهریان

نیروگاه زباله‌سوز ساری تا قبل از سفر نخست استانی رئیس‌جمهور که در بیستم اسفند ۱۴۰۰ انجام شده بود، با ۵۱ درصد خرید تجهیزات؛ تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

صاحب‌خبر -

اکنون و براساس آمار فرماندار ساری، این طرح مهم زیست‌محیطی از پیشرفت فیزیکی قابل‌توجهی شامل ۹۰ درصد در بخش ابنیه و ۸۵ درصد در ورود تجهیزات برخوردار شده است.

نیاز اعتباری برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری حدود ۲ میلیون دلار برآورد می‌شود و براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، مهم‌ترین طرح زیست‌محیطی استان در ایام‌الله دهه فجر سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

عملیات ساخت نیروگاه ۴۵۰ تُنی زباله‌سوز ساری در سال ۱۳۸۸ آغاز شد تا بار گزاف حمل چندین دهه‌ای حمل زباله‌های مرکز استان به دیگر مناطق و همچنین مشکلات زیست‌محیطی آن برداشته شود.

زباله‌های شهر ساری سال‌ها است که به منطقه کوهستانی پشت‌کوه در مرز مازندران و سمنان منتقل می‌شود که علاوه بر تحمیل هزینه‌های هنگفت به شهرداری ساری برای حمل زباله، مشکلات محیط‌زیستی متعددی را نیز برای ساکنان روستاهای اطراف این منطقه ایجاد کرده‌است.

یوسف نوری استاندار مازندران در نشست خبری عصر ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ساری از تامین اعتبار موردنیاز نیروگاه زباله‌سوز ساری و تامین اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان برای این نیروگاه تامین خبر داد.

پرونده نیروگاه زباله‌سوز ساری که سال‌هاست با وجود وعده‌های مکرر نیمه‌تمام مانده بود، حالا با دستور مستقیم رئیس‌جمهور برای تامین اعتبارات موردنیاز و اعلام ماموریت به معاون اجرایی رئیس دولت سیزدهم برای نظارت پرونده و پیگیری طرح، وارد مرحله جدیدی شده که شاید به پایان خوشی برای این طرح منتهی شود.

انتهای پیام

نظر شما