شناسهٔ خبر: 66689148 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

سهم بیمه سلامت در خدمات سرپایی ناچیز است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، از سهم اندک بیمه سلامت در پوشش خدمات سرپایی گلایه کرد.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی ناصحی گفت: بیمه سلامت طی سالیان گذشته سعی در ایجاد نظم برای پرداختی به مؤسسات داشته و طبق تصمیمات مسئولان و اتخاذ سیاست‌های کلان نظام پرداخت‌ها ساماندهی شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه سامانه‌های بیمه سلامت عملکرد مناسبی در پرداختی‌ها داشته و تلاش می‌کنیم مشکلی برای داروخانه‌ها ایجاد نشود، افزود: در حوزه دانشگاهی با توجه به مشکلات عدیده ای که وجود دارد، تلاش می‌کنیم تا پایان سال پرداختی‌ها به موقع و به درستی انجام شود.

وی تصریح کرد: در بحث تجهیزات به صورت خرید راهبردی اقدامات جدی را در سازمان انجام دادیم، امیدواریم بتوانیم با کسب مجوزهای لازم عرضه تجهیزات در بیمارستان‌ها راحت تر صورت گیرد؛ در بحث صعب العلاج و درمان ناباروری نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

ناصحی ادامه داد: در بحث تعرفه‌ها نیز باید تعرفه‌ها واقعی بوده و طی ۲ سال گذشته اقدامات خوبی برای کاهش پرداختی از جیب بیمه شدگان انجام شده است، بارها با نمایندگان مطرح کردیم که سهم پرداختی بیمه سلامت در حوزه سرپایی قابل دفاع نیست.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه پیگیر هستیم از هدر رفت منابع جلوگیری کنیم، گفت: مهم‌ترین کار برای سال جاری نظام سلامت خانواده است که امیدواریم به درستی اجرا شود. نسخه نویسی الکترونیکی توسعه پیدا کرده و شرایط نسبت به قبل بهتر و خدمات با کیفیت تر شده است‌، به طوری که خدمات بسیاری در حوزه توانبخشی، صعب العلاج و ناباروری با نسخه الکترونیکی ارائه می‌شود.

نظر شما