شناسهٔ خبر: 66688631 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضرورت ایجاد پیوست فرهنگی در برنامه‌های اجرایی

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه برنامه‌های اجرایی در استان پیوست فرهنگی داشته باشد، گفت: این امر سبب می‌شود تا برنامه‌ها مومنانه و در مسیر صحیح اجرا شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در برخی موارد مشاهده می‌شود که برنامه‌ها پیوست فرهنگی ندارد و این غفلت می‌تواند کار‌ها را زیر سوال ببرد.

وی همچنین بر ضرورت ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: باید ارزش‌های دفاع مقدس در استان بیش از پیش ترویج شود و یادمان‌های شهدای گمنام در استان به زیارتگاه‌های معنوی تبدیل شود و برنامه‌های فرهنگی در ایچن مکان‌ها اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) والاترین کار‌ها را خدمت به مردم عنوان و اضافه کرد: باید تا می‌توان در خدمت به مردم وارد میدان شویم و گره‌گشایی کنیم.

وی با گرامیداشت ۳۱ اردیبهشت روز شهرکرد، گفت: انتظار می‌رود برنامه‌های روز شهرکرد متناسب با فرهنگ اصیل و دیرینه مردم برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام یادآور شد: مواردی که در نشست شورای فرهنگ عمومی مطرح می‌شود دغدغه‌های مهمی است که با گفتگو‌ها و نشست‌های مستمر می‌توان بستر مناسبی برای عملیاتی کردن اهداف و برنامه‌ها شورا را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، گفت: انتظار می‌رود برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی استان رویداد‌های هویت‌ساز باشد تا در پرتو آن ارزش‌های دینی در استان تقویت و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

وی افزود: یکی از رویداد‌های هویت‌ساز برنامه‌های دفاع مقدس است و هرچه بتوان ارزش‌های دفاع مقدس را زنده نگه داریم و آن را در جامعه ترویج دهیم دستاورد‌های مطلوبی کسب می‌کنیم.

حیدری توجه ویژه به مفاخر و مشاهیر استان را از دیگر ضرورت‌ها و اولویت‌های فرهنگی در استان عنوان کرد و گفت: با معرفی و الگوسازی از مفاخر استان بنیه معنوی مردم استان به ویژه جوانان و نوجوانان نقویت می‌شود.

وی یادآور شد: مساجد، مصلا‌ها و گلزار‌های شهدا می‌تواند ابزار‌های خوبی برای تقویت بنیه معنوی و دینی مردم باشد.

حیدری تصریح کرد: روز شهرکرد هم فرصت خوبی است و با برنامه‌ریزی و مدیریت خوب می‌توان برنامه‌ای شایسته مردم برگزار کرد.

گفتنی است؛ تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی در مراکز گردشگری و برنامه‌ریزی برای ایجاد نماد نماکاران در شهرستان سامان، در نظر گرفتن پیوست فرهنگی با تمرکز بر نماز و مسجد در تمام برنامه‌های اجرایی و ضرورت ساماندهی مطلوب گلزار شهدا به ویژه گلزار شهدای گمنام در مناطق مختلف استان از جمله موارد مطرح شده در این نشست به شمار می‌رود.

نظر شما