شناسهٔ خبر: 66687997 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون شهردار اصفهان:

آموزش و فرهنگ‌سازی، ارکان مؤثر کاهش سوانح و حوادث ترافیکی است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی ارکان مؤثر و مهم در کاهش سوانح و حوادث ترافیکی است و ارتقای فرهنگ ترافیک در یک شهر ویترین و نمایشگر فرهنگ یک جامعه محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی ارکان مؤثر و مهم در کاهش سوانح و حوادث ترافیکی است و ضرورت دارد بخشی از بودجه جذب شده از جرایم رانندگی، در این عرصه هزینه شود.

وی با اشاره به اقدامات آموزشی و فرهنگی توسط شهرداری اصفهان افزود: با اجرای طرح‌های مختلف آموزشی، فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی توسط حوزه ترافیک، کمیته فرهنگ شهروندی و پلیس راهور در سال ۱۴۰۲ شاهد نتایج مطلوبی در عرصه آموزش و فرهنگ ترافیک بوده‌ایم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از برنامه‌ریزی و تمرکز روی موضوعات موتورسیکلت، عابرپیاده، پلیس مدرسه و رانندگان سرویس مدارس به عنوان یک تجربه موفق در آموزش و فرهنگ‌سازی ترافیکی برای شهر اصفهان نام برد و تصریح کرد: ارزیابی میزان اثربخشی اقدامات اموزشی و فرهنگ‌سازی به‌صورت علمی از طرح‌های پژوهشی در دست اقدام است، اما آنچه از بررسی‌های میدانی و تحلیل اولیه اطلاعات می‌توان استنباط کرد کاهش نسبی بعضی هنجارها و رفتارهای پرخطر است که با استناد به روند کاهشی میزان تصادفات منجر به فوت قابل بررسی و استناد است.

حق‌شناس با تاکید بر اهمیت اعمال قانون در رعایت و توجه به اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: ارتقای فرهنگ ترافیک در یک شهر ویترین و نمایشگر فرهنگ یک جامعه محسوب می‌شود.

وی، حل و بهبود معضلات ترافیکی در سطح کلان‌شهرها را دارای جنبه‌های مختلف روانی، اجتماعی فرهنگی و اخلاقی عنوان کرد و گفت: نپرداختن و بی‌توجهی به هر کدام از این جنبه‌ها موجب بی‌اثر شدن یا کم‌اثرشدن تأثیرات سایر عوامل می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان توجه به آموزش و فرهنگ ترافیک را قابل اهمیت و مهم دانست و گفت: آموزش فراگیر اقشار و طیف‌های مختلف جامعه بیشترین سهم را در روند بهسازی و ارتقای ایمنی ترافیک دارد و تمام فعالان فرهنگی، نهادها، سازمان‌ها و جامعه رسانه‌ای باید در این عرصه فعالیت کنند.

نظر شما