شناسهٔ خبر: 66687835 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حمایت سالانه سازمان سینمایی از ۳۰ عنوان پایان‌نامه پژوهشی

رئیس سازمان سینمایی از چاپ ۲۰ کتاب جدید سینمایی و حمایت سالانه سازمان سینمایی از ۳۰ عنوان پایان‌نامه پژوهشی خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی ضمن حضور و بازدید از سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یک اتفاق بسیار خوب در بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش و انجمن سینمای جوانان ایران افتاده است. از روزی که ما آمدیم یکی از دغدغه‌های ما در سازمان سینمایی بحث تعلیف و پژوهش بود، امروز به صراحت می‌توانم اعلام کنم که پس از ۳۰ ماه فعالیت در سازمان سینمایی، ۳۷ جلد کتاب جدید چاپ کردیم که امروز ۲۰ جلد از این کتا‌ب‌ها در نمایشگاه کتاب درحال رونمایی است که این اتفاق اتفاق بسیار بزرگی است.

وی ادامه داد: در لابه لای خبرهای اقتصاد سینما یا فروش فیلم‌های سینمایی، گاهی اوقات کارهای بزرگ فرهنگی گم می‌شود و این نمونه‌ کارهای انجام شده‌ای است که در مقایسه با ده سال گذشته تقریبا سازمان سینمایی یک جهش بسیار خوبی نسبت به انتشار و تعلیف کتب سینمایی داشته است. این مقدمه و آغاز است که ان‌شاءالله در باقیمانده دولت کمی اهتمام کنیم تا برنامه‌ریزی کامل‌تر و جامع‌تری داشته باشیم.

حمایت سالانه سازمان سینمایی از ۳۰ عنوان پایان‌نامه پژوهشی

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: حقیقتا درحال حاضر در سازمان سینمایی از پژوهش‌ها و پایان‌نامه دانشجویان حمایت می‌کنیم، در هرسال میانگین حداقل ۳۰ عنوان پایان‌نامه و پژوهش مورد حمایت مستقیم سازمان سینمایی قرار می‌گیرد. 

وی بیان کرد: مجله فارابی درحال تلاش است تا تبدیل به فصل‌نامه مرجع دانشگاهی شود و درحال انجام کارهای مقدماتی هستیم تا مجوز آن را بگیریم. در این زمینه سازمان سینمایی برنامه ریزی جامع و کاملی داشته است و درکنار این‌ها مهم‌تر از دغدغه‌ کتاب‌هایی که ترجمه می‌کنیم، کتاب‌های تعلیفی است تا نگاهی به هویت ملی، سینمای ایرانی و هنر ملییمان داشته باشیم. فکر می‌کنم این‌ها خلاء اصلی ما در حوزه سینما است تا توجه جدی به آن داشته باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما