شناسهٔ خبر: 66687224 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

همزمان با فرارسیدن روز پاسداشت زبان فارسی؛

آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین مسعود میرزاپور معاون فرهنگی رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این برنامه که عصر سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور جمعی از شعرا، ادبا و نویسندگان استان در سالن مولای مجتمع فرهنگی هنری ارشاد برگزار شد،  ضمن تبریک روز بزرگداشت شاعر حماسه ها حکیم ابوالقاسم فردوسی، عنوان داشت: امیدواریم این دست نشست ها و بزرگداشت ها در زمینه رسیدن به هدف والای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و فرهنگ و هویت وطنی مان موثر باشد.

وی افزود: قطعا اجرای اینگونه برنامه ها سبب می شود تا ما بتوانیم در عرصه های بین المللی، تمدنی و هویتی گوی سبقت را از دیگر کشورها ربوده و رسالت خویش را به جای آوریم.

میرزاپور یکی از اهداف برگزاری نشست هایی اینچنین و اصرار بر استمرار آن را بررسی و تفکر درخصوص میزان هویت‌بخشی هریک از ادبا و شعرا و نویسندگان در ادبیات و کشور عزیزمان ایران برشمرد.

این مسئول فرهنگی در پایان گفت: قرار گرفتن در این جو فرهنگی و ادبی کمک می کند تا بتوانیم در حفظ و اشاعه این میراث گران‌بها ثابت قدم بوده و  موفق و سربلند باشیم و نگذاریم هویت‌مان به تاراج برود.

۱

از اجراهای این برنامه می توان از نقالی، شاهنامه خوانی، موسیقی سنتی و آسیب شناسی اینکه "چرا باید برای فرزندانمان شاهنامه بخوانیم" نام برد.

پژوهشگر اعظم خوئینی هدف از شاهنامه خوانی برای کودکان را پرورش خلاقیت با آموزش شاهنامه، پررنگ کردن عرق و هویت ملی، پر کردن شکاف بین نسل ها، آشنایی کودکان با شاهنامه و تاریخ گذشته ایران، عدم توجه به فرهنگ بیگانه و عشق ورزیدن به فرهنگ ملی خود برشمرد و گفت: اینگونه است که با شاهنامه‌خوانی و اهمیت به کودکانمان می توانیم نسل بهتری داشته باشیم .

شایان ذکر است کیارش مظفری، نیوشا و نکیسا چگینی از شاهنامه خوانان و نقالان جوان این برنامه بودند و ساینا رستاخیز (سنتور)، دُرسا ابراهیم پور(سنتور)، بهار بهرامی (تار)، هستی عسکری بم تار(تار باس)، دیانا کاکاوند (تنبک)، نازنین مهدی پور (سه تار)، نگار طاهرخانی (کمانچه)، نازنین زهرا مهدی پور (سه تار) برای حاضران به اجرای موسیقی پرداختند.

 


محفل شاعر حماسه ها به مناسب روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در قزوین
محفل شاعر حماسه ها به مناسب روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در قزوین
محفل شاعر حماسه ها به مناسب روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در قزوینمحفل شاعر حماسه ها به مناسب روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در قزوین  

نظر شما