شناسهٔ خبر: 66686848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

یک روز پر بار علمی برای اعضای کانون همدان

اعضای کانون در روزهایی مراجعه خود به کانون براساس طرح هما و نامگذاری ایام به مناسبت‌های مختلف دینی، علمی، ملی مطالب آموزنده‌ای را یاد گرفته و به عنوان سفیران کانون به دیگران آموزش می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، اعضای کانون در روزهایی مراجعه خود به کانون براساس طرح هما و نامگذاری ایام به مناسبت‌های مختلف دینی، علمی، ملی و ... مطالب آموزنده‌ای را یاد گرفته و به عنوان سفیران کانون به دیگران آموزش می‌دهند.

یک روز  پر بار علمی برای اعضای کانون همدان

مرکز فرهنگی- هنری شماره 2 ملایر

با توجه به فرا رسیدن روز جهانی محیط زیست و گونه‌های در حال انقراض، ویژه برنامه‌ای با مشارکت سازمان محیط زیست شهرستان ملایر و با حضور ۳۰ نفر از دانش آموزان پسر پایه ششم دبستان حاج طوسی در مرکز ۲ ملایر برگزار شد. دراین ویژه برنامه کارشناس محیط زیست در مورد علل انقراض گونه‌های کمیاب جانوران و پرندگان از جمله تخریب زیستگاه‌ها، شکار بی‌رویه وتغییر شرایط آب و هوایی برای دانش آموزان صحبت کرد.

سپس در مورد مناطق حفاظت شده در طبیعت و لزوم توجه به حفظ زیستگاه‌ها واهمیت آنها در برقراری توازن در طبیعت و چرخه طبیعی حیات مطالبی را بیان کرد. در ادامه مربیان کتاب‌های نجات حیات وحش و یوزپلنگ آسیایی را برای دانش آموزان معرفی کرده و قسمت‌هایی از کتاب با همراهی دانش آموزان مطالعه شد.

در پایان قرار شد به ۳ نفر از دانش آموزان که به صورت فعال به سوالات کارشناس محترم محیط زیست پاسخ دادند لوح تقدیر سازمان و جایزه اهدا گردد.

یک روز  پر بار علمی برای اعضای کانون همدان

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان رزن

برنامه ملی کانون مدرسه در کلاس پایه چهارم مدرسه شهید خانوردیلو با موضوع هفته نجوم اجرا شد.در این برنامه درباره منظومه شمسی و سیارات توضیحاتی به اعضا داده شد. سپس کتاب‌های مرکز با موضوع نجوم به اعضا معرفی و روخوانی از یکی از کتاب‌ها توسط اعضا انجام شد. نکته جالب این برنامه این بود که معلم پایه چهارم  عباس آقامحمدلو یکی از اعضای کتابخوان و موفق مرکز عضو به شماره عضویت 364 بود که هنوز شماره عضویت خود را از حفظ داشت و اکنون در کسوت معلمی باعث افتخار کانون است و دانش آموزان خود را تشویق به عضویت در کانون می کند.

مرکز فرهنگی- هنری شهر سامن

این مرکز با توجه به دهه کرامت و نزدیکی میلاد امام رضا علیه سلام، طرح هما (چهار شنبه‌های امام رضایی) را برای 30 دانش آموز پسر برگزار کرد. در این روز قصه سیب‌های گاز زده از کتاب قصه های امام رضا گفته شد. سپس اعضا در مورد قصه و نکته پند اموز آن با یکدیگر به بحث و گفتگو پرداختند. 

نظر شما