شناسهٔ خبر: 66686601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر مخابرات منطقه یزد خبر داد؛

سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیاردی مخابرات در یزد/افتتاح ۱۲۲ طرح

یزد- مدیر مخابرات منطقه یزد با اشاره به سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد ریالی مخابرات در استان در یک سال گذشته، از بهره برداری از ۱۲۲ طرح در هفته ارتباطات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا زارع ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعتبار بهره برداری از ۱۲۲ طرح مخابراتی هفته ارتباطات در استان را هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این طرح‌ها بیشتر در حوزه زیرساخت‌های تلفن همراه، فیبرنوری، دیتا و ارتقای شبکه است.

وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد توسعه تکنولوژی ۵G در استان هستیم، به تأمین زیرساخت‌های فیبرنوری برای منازل اشاره کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون ۳۴۳ طرح با نزدیک به ۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده است.

مدیر مخابرات منطقه یزد در ادامه سرانه پوشش ارتباطات استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۵۴۰ تلفن همراه با ضریب نفوذ ۱۴۴.۶ درصد و ۵۵۹ هزار خط تلفن ثابت در حال بهره برداری است.

زارع درباره اجرای پروژه فیبرنوری در استان اظهار کرد: توسعه فیبرنوری در اولویت کاری شرکت مخابرات در استان یزد است و تاکنون ۳۵۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در استان یزد اجرا شده است و امیدواریم ۸۰ درصد منازل استان تا پایان دولت به شبکه فیبرنوری متصل شود و در حال حاضر باری ارتباط واحدهای تجاری و اداری با فیبرنوری برقرار و در حال بهره برداری است.

نظر شما