شناسهٔ خبر: 66686232 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فرماندار قدس؛ آموزش‌ و پیشگیری‌ دو مولفه اصلی اجرای راهبردهای حوزه پدافند غیرعامل

صاحب‌خبر -
فرماندار قدس؛
آموزش‌ و پیشگیری‌ دو مولفه اصلی اجرای راهبردهای حوزه پدافند غیرعامل

 
 
 
 
به گزارش خبر گزاری برنا ازتهران، نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان به ریاست وحید گلی‌کانی فرماندار قدس، با حضور معاونین فرماندار و مسئولین دستگاه‌های اجرائی مرتبط در سالن جلسات شهید شاه‌بوداغیان فرمانداری برگزار شد.

گلی‌کانی در این نشست بیان کرد: پدافند غیرعامل  یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است و اگر آموزش‌ها و پیشگیری‌های لازم در این حوزه صورت نگیرد، کوچکترین مسئله‌ای به بحران تبدیل خواهد شد که در آن زمان بایستی با بهره‌گیری از مولفه مدیریت بحران در زمان حادثه عمل کرد.

وی با اشاره به لزوم تامین بودجه جهت پشتیبانی‌های لازم افزود: یکی از موارد حائز اهمیت در حوزه پدافند غیرعامل بحث تامین بودجه جهت پشتیبانی‌های لازم است که بایستی این امر از سوی ادارات کل استانی مطالبه شود زیرا موضوع پدافند غیرعامل، تکمیل ظرفیت و زیرساخت‌ها نیازمند اعتبار است.

فرماندار شهرستان قدس با تاکید بر استقرار ژنراتور‌های دیزلی در ادارات ادامه داد: موضوع استقرار ژنراتور‌های دیزلی در ادارات یکی از عوامل موثر مدیریت بحران به منظور خدمت‌رسانی به مردم در زمان بروز بحران است که تمامی دستگاه‌های اجرائی منجمله بیمارستان‌های مکلف به تهیه آن هستند.

مقام عالی دولت در شهرستان قدس گفت: مجموعه مدیریت شهری با همکاری جمعیت هلال احمر، برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را برای اعضای ستاد در دستور کار قرار دهند تا تمامی عوامل دست اندرکار آموزش مناسب در این حوزه را دیده باشند.

گلی‌کانی در پایان تصریح کرد: تمامی نانوایی شهرستان‌ بایستی به سمت دوگانه سوز شدن پیش روند بنابراین صدور هرگونه مجوز و موارد مرتبط به این حوزه بایستی منوط به اجرای این موضوع باشد، همچنین تمامی کارواش‌های بایستی در چارچوب قانون و رعایت موازین زیست محیطی و نصب دستگاه‌های تصفیه آب فعالیت نمایند و با متخلفین در چارچوب مقررات برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/

نظر شما