شناسهٔ خبر: 66686085 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در گردهمایی متولیان اجرایی بخش تعاون:

بخش تعاون می تواند بستر ساز مشارکت مردم در راستای جهش تولید باشد

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در گردهمایی متولیان اجرایی بخش تعاون با رویکرد توسعه تعاون بستر ساز مشارکت مردم در جهش تولید در مشهد مقدس اعلام کرد: بخش تعاون می تواند بستر ساز مشارکت مردم در راستای جهش تولید باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی  بانک توسعه تعاون، محمد شیخ حسینی با بیان اینکه این نشست به میزبانی بانک توسعه تعاون برگزار می شود در جهت عملیاتی کردن شعار سال و ارتقای بخش تعاون در اقتصاد کشوراست.مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با جامعه کارگری مطالب بسیار مهمی در جهت تبیین مشارکت مردم فرمودند که باید سرلوحه فعالیت ارکان بخش تعاون کشور قرار گیرد.
وی اظهار کرد: تعاون در حوزه تولید و زیربخش های تولید می تواند شعار سال را در بهترین شکل اجرایی و عملیاتی کند.
این مقام ارشد بانکی بیان کرد:بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری«مشارکت در زمینه مسائل صنعتی،مسائل خانگی،صنایع دستی،مساله کشاورزی،مساله دامداری در همه آنها مردم می توانند مشارکت کنند راهش راباید به مردم نشان داده شود،زمینه مشارکت مردم فراهم شود.بحث مشارکت مردم آسان سازی شود.»
مدیر عامل بانک توسعه تعاون افزود:به بیانات جناب آقای دکتر رئیسی،رئیس جمهور در سفر اخیر ایشان به سمنان مبنی بر نقش تعاونی ها در تحقق شعار سال و میدان دادن به تعاونی ها به عنوان یکی از جلوه های تقویت مشارکت مردم اشاره کرد.
شیخ حسینی ادامه داد:بخش تعاون از نظر تعداد یک درصد کل بنگاه های اقتصادی خرد،کوچک و متوسط و بزرگ کشوررا شامل می شود اما بیش از ۸ درصد اشتغال کشورمربوط به این تعاونی ها است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد:بخش تعاون کشوراز فرصتی که درارکان نظام ودولت سیزدهم ایجاد شده باید حداکثر استفاده را در راستای ارتقای این بخش ببرد.
شیخ حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح عملکرد بانک توسعه تعاون اعلام کرد: میزان منابع و مصارف بانک توسعه تعاون از شبکه بانکی یک درصد است امابا هدایت منابع و تمرکز بر بخش واقعی اقتصاد،اثربخشی و اقدامات مهمی در جهت حمایت از تعاونی ها وتولید کشور انجام شده است.

بخش تعاون می تواند بستر ساز مشارکت مردم در راستای جهش تولید باشد


وی ادامه داد: بالاترین رشد منابع در شبکه بانکی به بانک توسعه تعاون تعلق دارد.رشد منابع شبکه بانکی در پایان سال گذشته ۲۶ درصد بود اما رشد منابع در بانک توسعه تعاون به ۴۲ درصد رسید.
همچنین رشد مصارف در شبکه بانکی ۲۶ درصد بود که این شاخص در بانک توسعه تعاون ۳۸ درصد بود.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت:مطالبات غیر جاری که به عنوان شاخص سلامت بانکی مطرح است در نظام بانکی ۸/۸ درصد است اما در بانک توسعه تعاون این شاخص به ۳/۳ درصد رسیده و این بانک توسعه ای در شاخص مطالبات غیرجاری برترین بانک است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون با تاکید بر نگاه بلندمدت و توسعه ای به اقتصاد ایران ،اعلام کرد:بیش از ۴۵ درصد تسهیلات بانک توسعه تعاون به طرح های ایجادی و توسعه ای پرداخت شده در حالی که شبکه بانکی ۱۷ درصد منابع خود را به طرح های ایجادی و توسعه ای اختصاص داده است.این مهم نشان از مدیریت اصولی و علمی نقدینگی در بانک توسعه تعاون دارد.بر این اساس ناترازی نقدینگی در این بانک به صفر نزدیک شده است.
وی بیان کرد:کل تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در سال گذشته به ۵۳ هزار میلیارد ریال رسید.
این مقام ارشد بانکی اعلام کرد:در حالی که ۵۵ درصد منابع بانک متعلق به بخش تعاون است اما بانک توسعه تعاون بیش از ۶۷ درصد از تسهیلات خود را بخش تعاون پرداخت کرده است.
وی تاکید کرد:با نگاه توسعه محوری که در بانک توسعه تعاون حاکم است،بخش تولید با دریافت بیش از ۶۰ درصد تسهیلات در صدر قرار دارد.
به گفته وی،حدود ۶۰ درصد تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون از ابتدای تشکیل از سال ۸۸ تاکنون در حوزه های مختلف در دو سال گذشته ودر دولت سیزدهم در شعب بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.

بخش تعاون می تواند بستر ساز مشارکت مردم در راستای جهش تولید باشد


شیخ حسینی تصریح کرد:پرداخت ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات سفرهای استانی ریاست جمهوری موجب شده است که بانک توسعه تعاون در رتبه اول در شبکه بانکی قرار گیرد.
وی ادامه داد:در حال انعقاد قرارداد ارزی با صندوق توسعه ملی هستیم و پیش بینی می شود خدمات ارزی بانک توسعه تعاون در سال جاری جهش قابل ملاحظه ای ای داشته باشد.
پیشنهادهای شیخ حسینی برای سهم بخش تعاون
مدیر عامل بانک توسعه تعاون در بخش پایانی سخنان خود در گردهمایی متولیان اجرایی بخش تعاون اعلام کرد:صدور گواهی سپرده خاص برای اجرای طرح های جدید و بزرگ و دارای توجیه مالی و اقتصادی مناسب می تواند در اولویت سیاستگذاران قرار گیرد.
وی افزود:مشارکت مالی آحاد شهروندان در قالب مناسب،ساده،قابل اطمینان و قابل دسترس باید در دستور کار متولیان بخش تعاون قرار گیرد.
شیخ حسینی بیان کرد:با تقویت و افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون از سوی دولت ،این نهاد مالی توسعه ای می تواند نقش موثری در بالا بردن مشارکت مردم در اقتصاد داشته باشد.
وی گفت:برگزاری چنین گردهمایی هایی می تواند به تقویت و هم افزایی ارکان بخش تعاون کمک کند.
شیخ حسینی تاکید کرد:بانک توسعه تعاون با طراحی ابزارها و محصولات جدید می تواند در کنار سایر ارکان بخش تعاون خدمات موثری به این بخش کند.
گفتنی است،گردهمایی بزرگ متولیان اجرایی بخش تعاون کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس شورای فقهی بانک مرکزی،پیمان نوری،معاون اقتصادی دادستان کل کشور،عبودتیان دستیار مردمی سازی اقتصادی رئیس جمهور،معاون تعاون وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی،مدیران کل استانی و معاونان تعاون استان ها رئیس اتاق تعاون ایران،مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون،روسای اتحادیه های تعاونی سراسر کشور و روسای اتاق های تعاون استان ها و اعضای هیات مدیره و مدیران ستادی و استانی بانک توسعه تعاون روز های ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما